Liten undran

Sv: Liten undran

Det finns nog inget normalt. Eller allt är normalt.

Har inte fått tillbaka min tyvärr, är jäkligt sugen på mer bebisar :D Helammar fortfarande (fast fel definition, jag vet) och Sam är nästan 11 månader.

Jag fick tillbaka min efter 5 månader ungefär, i samband med att jag slutade amma.

Men det är nog väldigt olika för jag vet att min mamma fick tillbaka sin ungefär en vecka efter att avslaget försvunnit, efter alla sina barn.
För en jag känner tog det över ett år att få tillbaka den.

Hade en mens precis efter den vanliga avslaget ifrån förlossningen. Efter det har det dröjt nu! Måste tillägga att jag har en oregelbundet på mina äggstockar, men läkarna har trott att mensen skulle rätta till sig efter graviditet. Det verkar ha varit på gång ett par gången men ändrat sig. Typ att det kommit ett par droppar och sedan inget mer.

Jag hade gärna varit utan mensen ett tag längre... Den kom tillbaka efter ca 6-8 veckor nånting, samma med alla tre barnen :(. Blir så avis på en del i mammagruppen, ungarna närmar sig eller har passerat året och de har fortfarande ingen mens, utan att helamma.

Usch, det är bland det värsta jag vet, men för tillfället slipper jag ju eftersom jag är gravid :D.

Frida är åtta månader och min mens har inte kommit tillbaka.

Tyckte mig ha blivit tjockare om magen :crazy: så gjorde ett test i går...

Det var inte förklaringen till mensens frånvaro, skönt eftersom vi inte planerar syskon för tillfället. Nästa vinter kanske jag kan tänka mig börja försöka.

Jag delammar, hon får två mål mat (gröt + 6 mån burk) och ammar fritt resten.

Haha jag gjorde också ett test häromdagen, jag var helt säker på att jag var typ 15 v gravid :D Men det var jag alltså inte. Och då blev jag genast jätteorolig och trodde att jag hade en jättetumör på äggstocken och kommer dö ifrån min stackars son innan han firat sin första jul. Men så är det nog inte heller. Den mest logiska förklaringen är att bergklättringen och pilatesen gett mig Magmuskler :D

Det är ju så extremt olika. För mig tog det 10 månader respektive 17 månader (jag ammar mycket och länge...).

I Stora boken om barn står det att så länge man helammar har de flesta ett bra skydd mot graviditet och att med helamma menas var fjärde timma dygnet runt. Med undantag angående skyddet alltså. Nu till min fråga. Om man har pauser längre än 4 timmar, tror ni mensen/fertilieten kommer tillbaka snabbare då? Min bebis sover ju hela nätter, bara några veckor gammal.

Jag fick inte tillbaks mensen innan min skrutt var sju-åtta månader. Då ammade jag fortfarande men kompletterade med ett grötmål och ett purémål per dag.

Nja, jag skulle inte våga lita på att vara skyddad ens av helamning. Min kompis yngste son blev till när hon trodde hon var skyddad av att amma mycket och ofta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
467
Senast: annersia
·
Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 430
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka