elbereth
Trådstartare
Jag har gjort en liten hemsida som jag har grundat till stora delar på css istället för att använda mig av tex tabeller för att göra layouten. Problemt är att de flesta browsers har sin egen lilla variant att tyda den och många taggar finns inget stöd för alls.
Så jag skulle tycka det vore kul om ni ville gå in och titta på den och sen tala om vad ni ser och vilken browser/version/operativsystem som ni har!
CSStest
Generellt så ska det vara blå text, marginaler mellan text och sida, två blå länkar i samma färg som bakgrunden som är vänsterjusterade, länktexter som är högerjusterade bredvis varje länk.
Bilden ska ha en bred blå ram.
Ja det här är vad jag har upptäckt som blir fel, hittar ni fler?
Har ni andra synpunkter så tar jag gärna dem oxå!
Ni som gör webbsidor, använder ni css och hur tänker ni när ni ska göra en sida. Ska den kunna visas av tex äldre versioner av browsers som inte stöder ny teknik?
Så jag skulle tycka det vore kul om ni ville gå in och titta på den och sen tala om vad ni ser och vilken browser/version/operativsystem som ni har!
CSStest
Generellt så ska det vara blå text, marginaler mellan text och sida, två blå länkar i samma färg som bakgrunden som är vänsterjusterade, länktexter som är högerjusterade bredvis varje länk.
Bilden ska ha en bred blå ram.
Ja det här är vad jag har upptäckt som blir fel, hittar ni fler?
Har ni andra synpunkter så tar jag gärna dem oxå!
Ni som gör webbsidor, använder ni css och hur tänker ni när ni ska göra en sida. Ska den kunna visas av tex äldre versioner av browsers som inte stöder ny teknik?