xfie
Trådstartare
Jag har en liten fundering angående en förmodad parasit. En hund i min närhet hade en liten svart mask som stack ut ur huden vid svansfästet. Enligt utsago var den svart och ganska tjock (ca 2 mm) och det var bara en liten del som stack ut. De drog ut den och gjorde sig av med den utan att ta någon bild på den eller undersöka det närmre. Min första tanke var att det var något (icke-levande) skräp, men enligt ägarna ska det ha rört sig om ett djur.
Jag tycker det låter mycket märkligt, så jag tänkte höra om det är någon här som varit med om något liknande eller kan ha någon idé om vad det skulle kunna vara. En googling gav dessvärre inte några tillfredsställande svar. Hunden befinner sig just nu i södra Norrland, i närheten av vatten, om det gör någon skillnad.
Jag tycker det låter mycket märkligt, så jag tänkte höra om det är någon här som varit med om något liknande eller kan ha någon idé om vad det skulle kunna vara. En googling gav dessvärre inte några tillfredsställande svar. Hunden befinner sig just nu i södra Norrland, i närheten av vatten, om det gör någon skillnad.