Liten skärm?

Idas

Trådstartare
De senaste dagarna har Buke på min dator blivit "litet", d.v.s det fyller inte upp hela skärmen. Är detta någon allmän förändring eller är det jag som råkat göra nån inställning på datorn..? Det är bara Buke som ser ut på detta viset.

De senaste dagarna har Buke på min dator blivit "litet", d.v.s det fyller inte upp hela skärmen. Är detta någon allmän förändring eller är det jag som råkat göra nån inställning på datorn..? Det är bara Buke som ser ut på detta viset.
Om du har en windows dator, prova att tryck ctrl+0 (control och noll). Borde nog vara cmd+0 på en apple.

Jag har minskat bredden på sidan något när man har högre upplösning på skärmen.

Tycker det är spännande att det bara är Bukefalos som ser ut som Bukefalos ;)
Alla webbsidor kan själva välja vilken bredd de skall ha, vissa är bredare än Bukefalos och vissa är smalare, troligen finns det en hel del som är precis lika breda också.

Är det bara för mig som forumet inte är centrerat längre? Det är nu bara på vänstra halvan av skärmen.

Nej för mig är det inte centrerat heller längre och känns som man får vrida nacken av sig när man går in och läser på datorn. Allt blir bara anpassat för mobilers skärmar numer verkar det som vilket jag tycker är helt uselt. Det är likadant med den nyhetssajt på nätet jag läste förut har slutat läsa den nu för jag orkar inte med att den är längst till vänster på skärmen, det blir bara jobbigt och leder till en konstig ställning för nacke och rygg. Snälla @Gunnar alla använder inte mindre skärmar på mobiler ändra tillbaka till centrerat igen när man tittar på forumet på datorn.

Håller med! jätte drygt när allt är till vänster, högersidan är helt tom. Blir sned i nacken. Finns väl ingen bra anledning att ha allt till vänster?

Mm, extra jobbigt när man som jag har två skärmar med, för då ligger buke i kant med andra skärmen, vilket gör det svårt att hålla fokus..
Varför skulle det vara svårt att hålla fokus? Jag har också två skärmar, men inga problem med att hålla fokus.
Visst det var lite ovant i början, men nu tänker jag inte ens på att sidan inte längre är centrerad.

Varför skulle det vara svårt att hålla fokus? Jag har också två skärmar, men inga problem med att hålla fokus.
Visst det var lite ovant i början, men nu tänker jag inte ens på att sidan inte längre är centrerad.
Därför att jag chatter från streams i högerkanten på den andra skärmen, så de ligger direkt mot varandra typ. För mig blir det störigt, behöver inte vara det för dig.

2czrqr5.png

Om man som jag använder vänster skärm att läsa på och höger till film eller annat är Bukefalos vänsterställda sida riktigt irriterande. Jag brukar minska vidden på webläsaren för Bukes numera, det är det enda sättet att inte missa hälften av vad som händer i filmen. (och nej jag vill inte byta sida bara för att en websida väljer det här formatet)
Jag förstår verkligen inte poängen med ändringen?

Jag är heller inte förtjust i att allt är på vänstersidan nu. Formatet är okej, men jag vill ha det centrerat.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 130
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
782
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama