T
Tjalfe
Som många vet har jag en stor shettis som jag rider på. Nu är det så att hon har kommit på ett trick. Hon har helt enkelt listat ut att om hon snurrar runt jätte fort och hoppar och skuttar lite så flyger snart lilla matte i backen. Och visst funkar det Det har blivit väldigt jobbigt. Visst, det är inte långt till backen, men man kan slå sej ändå. Igår flög jag av och slog i svanskotan och det gör fortfarande riktigt ont. Dessutom händer det ibland när jag åkt av att hon vandrar iväg på egen hand, inte så roligt då vi bor brevid E20
Har tänkt skaffat medryttare åt henne, men kommer aldrig kunna släppa upp ett litet barn på henne om hon håller på såhär.
När hon inte gör såhär så är hon jätte pigg, glad och framåt.
Funderar på om det kan vara något som gör ont? Jag rider alltid barbacka. Ska kolla upp det, men om vi inte hittar något fel, vad kan man göra åt problemet då?
Jag har ju inte en chans att sitta kvar när hon gör såhär, så hon lyckas ju alltid.
Har tänkt skaffat medryttare åt henne, men kommer aldrig kunna släppa upp ett litet barn på henne om hon håller på såhär.
När hon inte gör såhär så är hon jätte pigg, glad och framåt.
Funderar på om det kan vara något som gör ont? Jag rider alltid barbacka. Ska kolla upp det, men om vi inte hittar något fel, vad kan man göra åt problemet då?
Jag har ju inte en chans att sitta kvar när hon gör såhär, så hon lyckas ju alltid.