Liten makeover

Agapi

Trådstartare
Jag och sambon var så less på eken i sovrummet så vi (jaja, sambon) målade vår sänggavel :)

Före:
BildH223.jpg

Efter:
BildH562.jpg

Vad tycks? Jag gillar det skarpt! :) Sakerna som är på sänggaveln nu ska inte vara där. Har inte riktigt kommit på hur jag vill ha det än... Några tips, kanske?

Sen ska också väggarna målas om och tavlan ovanför sängen ska bytas ut. Vid sidan om sängen har vi haft två stycken Malm-byråer i ek, men dom har vi bytt ut mot en vit Malm-byrå istället. Vitt is the shit ;)

Sv: Liten makeover

Först tänkte jag "noooo!" eftersom det är fint med ek, men vitt passade betydligt bättre hos er. :bow:

Hur många gånger har ni vaknat med en vas i sängen? ;)

Håller somvanligt med dig i ditt vita tänk, underbart vackert! :love::love:
Har en mööörkbrun Malm-säng, stomme och bred sänggavel och är inne på ditt spår, att måla om skiten vit. Vi har ju dessutom sådana sängbord som man för in och ut ur sänggaveln som i så fall också ska målas vita, och funderar på att tapetsera dem i en ljus (vit-mönstrad?) tapet på innerväggen som man ser när den dras ut.
Vad för typ av vit färg använde ni? Gjorde ni något med själv ytan av träet?

Mkt fint! Jag personligen avskyr ek :angel: har själv bord och stolar i ek, vill ha bort det blääääää....

Först tänkte jag "noooo!" eftersom det är fint med ek, men vitt passade betydligt bättre hos er. :bow:

Hur många gånger har ni vaknat med en vas i sängen? ;)

Tack! :)

Haha, det har faktiskt aldrig hänt, konstigt nog! :D (bara för att jag sa det nu så lär jag väl vakna med en vas i sängen inom de närmsta dagarna :D )

Åh, en sån sänggavel vill jag ha! Så himla praktiskt när man kan dra ut förvaringen sådär. Men den finns ju inte i vitt... Men man kan ju alltid måla ;)

Eftersom jag var lite delaktig som alltid (mohaha :D ) så vet jag faktiskt inte vad det var för färg sambon använde :o Men jag är rätt säker på att det var samma färg som vi har på väggen i köket. Så en vanlig väggfärg, skulle jag tro. Lite halvglansig, sådär :)

Mkt fint! Jag personligen avskyr ek :angel: har själv bord och stolar i ek, vill ha bort det blääääää....

Ja, jag är så less ek (och valnöt också, för den delen. Men det vågar jag inte säga till sambon eftersom hela vårt vardagsrum består av det :angel: )! Varför tänkte man inte på det när man köpte alla möbler? Dumt, dumt, dumt! :D

Så fint!
Är också dödstrött på ek så häromdagen målade jag om min brors gamla skrivbord (i just ek) vitt!
Himla fint.
Kommer bli urtjusigt i mitt nya rum (alla vita möbler är fina :angel:)

Ja, jag är så less ek (och valnöt också, för den delen. Men det vågar jag inte säga till sambon eftersom hela vårt vardagsrum består av det :angel: )! Varför tänkte man inte på det när man köpte alla möbler? Dumt, dumt, dumt! :D

När ni köpte valnötterna var det modernt. Nu är det vitt som gäller. Därför är du less på nötterna.

Jag är ju inte trendig så jag gillade sänggaveln i ek trots att det är ute, men den passar bättre ihop med ert skrivbord som vit.:)

Jo jag tror den finns (fanns iaf?) i vitt,
för jag har för mig att vi kollade på den när vi köpte vår, som är i 180 och ek.

Jag ångrar idag att jag tog ek, och vill måla den vit, men jag måste bearbeta sambon lite först.. ;)

Jag får nästan lite ångest när jag ser vårt antikbetsade kök med svart golv, svarta 'vitvaror' och svart bänkskiva till vitmönstrade tapeter,
för jag såg ju för mitt inre hur jag skulle ha ett vitt lantkök med mörk träskiva och trägolv.. :o

Men sambon blev dökär i det här köket och det ser ju ändå lantligt ut, men lite upphottat, så jaa.. jag ska nog inte gå lös med penseln än :angel:,
det ser ju helt ok ut och är ju knappt ett år gammalt ens. :)

Förresten, glömde ju skriva att det blev skitsnyggt med att måla om till vitt!
:love:

Jättefint! Men framförallt, var har du köpt de fantastiskt fina , mönstrade kuddarna på bild 2? :love:

Åh, en sån sänggavel vill jag ha! Så himla praktiskt när man kan dra ut förvaringen sådär. Men den finns ju inte i vitt... Men man kan ju alltid måla ;)

Eftersom jag var lite delaktig som alltid (mohaha :D ) så vet jag faktiskt inte vad det var för färg sambon använde :o Men jag är rätt säker på att det var samma färg som vi har på väggen i köket. Så en vanlig väggfärg, skulle jag tro. Lite halvglansig, sådär :)

Ja, den är sjukt praktisk! Älskar att den då blir så bred också så man kan möblera uppepå den :d
Jag tycker dock det är snyggare att måla dessa möbler än att (om det skulle vara möjligt) köpa dem färdigt vita. De ser många gånger så plastiga ut i det vita, eller är det bara något jag har fått för mig?

Haha, du kan vara lycklig du som har en sådan sambo! Får väl ta och försöka övertala min älskade sambo till detta jag också :D Önska mig lycka till, haha!

När ni köpte valnötterna var det modernt. Nu är det vitt som gäller. Därför är du less på nötterna.

Jag är ju inte trendig så jag gillade sänggaveln i ek trots att det är ute, men den passar bättre ihop med ert skrivbord som vit.:)

Varför måste det vara just på grund av vad som är inne och inte? Jag har alltid varit mycket förtjust i vitt, just eftersom det är så himla fräscht och ljust!

Så fint!
Är också dödstrött på ek så häromdagen målade jag om min brors gamla skrivbord (i just ek) vitt!
Himla fint.
Kommer bli urtjusigt i mitt nya rum (alla vita möbler är fina :angel:)

Tack! :)
Ja, vitt är fint :) Synd bara att allt damm syns så fort... :angel:

Nja, jag vet inte :) Minns inte om det var modernt eller inte när vi köpte möblerna, vi tyckte bara det var snyggt. Men jag har alltid velat ha ett lantligt hem och då är det vitt som gäller. Och vitt kan ju aldrig vara "ute", det är ju tidlöst (tack och lov, tycker nog min sambo :angel: ).

Då har det säkert funnits förr, men när jag kollat hemsidan så finns den inte i vitt. Det är lite konstigt, eftersom ex. Malm-byråerna och Lack-hyllorna finns i vitt.

Haha, jag strävar också efter en lantlig stil i vårt hem! Men näe, då målar vi svarta fondväggar lite här och var. Det är ju lantligt :angel: Jag vet inte, hur jag än försöker så får jag inte till den där lugna, ljusa, harmoniskt lantliga stilen. Min syster däremot... Oj oj oj, vad jag älskar hennes hus. DÄR är det lantligt :love:

Lycka till med att övertala sambon! ;)

Näe, det är inget du fått för dig - jag tycker likadant! Vi bytte ut våra Malmbyråer i ek mot likadana fast i vita, och de ser MYCKET plastigare ut. Blev nästan lite besviken (men det vågar jag inte säga till sambon :D ).

Du får försöka linda han runt lillfingret, eller hur man nu brukar säga :D Lycka till! ;)

... Och i ett vitt rum måste man ju bara ha en vit tv också ;)

tv.jpg

I loooove it! :love: Nu måste jag bara kompensera med några lantliga inredningsdetaljer, så det inte blir FÖR modernt och stelt.

Varför måste det vara just på grund av vad som är inne och inte? Jag har alltid varit mycket förtjust i vitt, just eftersom det är så himla fräscht och ljust!
Nej, det måste inte vara på grund av vad som är inne och inte. Jag gjorde antagandet om Agapis val baserat på bilderna på lägenheten som hon har visat. Bilder som är som tagna ur ungefär senaste möbelkatalogen.

Jag är lite knäpp och har mest vita möbler trots att jag egentligen tycker bättre om "trä". Att det har blivit så är därför att det blir ljusare i en liten lägenhet och mindre krockar med golv, skåpsluckor och annat på det viset.

Liknande trådar

M
Hemmet Skrev i någon tråd för ett tag sen om att måla om i sovrummet. Innan va det röda väggar samt furu tak och körsbärsgolv. Nu blir det...
2
Svar
22
· Visningar
2 131
Senast: Modett
·
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: Sonic76
·
Hemmet Jag ska göra om i sovrummet och har lite funderingar... 3 väggar ska bli ljusgrå, den 4e ska bli fondvägg mörkgrå med något turkost...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: replica
·
L
Hemmet Idag får jag och blivande sambon nycklar till vårat hus så här ska inredas :banana: Men jag har lite problem med sovrummet.. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar