Liten hundbil?

Sv: Liten hundbil?

Jag har bara galler mellan hytt och skåp, så temperaturen är som i hytten. Ljudnivån är inte alls farlig, och det blev ännu bättre med lite textil i form av bäddar och filtar.

Verkar som om jag är en av de få som har min hund i bälte.

Jag har en Skoda Fabia, med minimalt lastutrymme, och hunden sitter bältad i sele i framsätet. Krockkudden har jag kopplat ur.

Det är säkert inte lika trafiksäkert som en bur därbak, men jycken trivs med det. Hon gillar att se vad som händer, och får dessutom sitta bredvid matte. Vill hon lägga sig ner går det också bra.

Eventuella passagerare får sitta bak, och tycker förmodligen inte jag är riktigt klok.

Nu kör jag i och för sig inga längre sträckor med hunden, bara till och från skogen och Brukshundsklubben. Ska vi längre bort, tar vi tåget.

Verkar som om jag är en av de få som har min hund i bälte.

Jag har en Skoda Fabia, med minimalt lastutrymme, och hunden sitter bältad i sele i framsätet. Krockkudden har jag kopplat ur.

Det är säkert inte lika trafiksäkert som en bur därbak, men jycken trivs med det. Hon gillar att se vad som händer, och får dessutom sitta bredvid matte. Vill hon lägga sig ner går det också bra.

Eventuella passagerare får sitta bak, och tycker förmodligen inte jag är riktigt klok.

Nu kör jag i och för sig inga längre sträckor med hunden, bara till och från skogen och Brukshundsklubben. Ska vi längre bort, tar vi tåget.

Jag hade bälte till min ena hund då jag körde sedan men då satt hon i baksätet. Jag märkte att hon inte tyckte om det och byte till kombi. Nu har jag två hundar och dom älskar att sova i bilen eller titta på vilt som visar sig längst med vägen så kombi är valet för mig. Dock har jag sparat bältena utifall att jag skulle behöva dom. =)
Säkrast sitter hunden i baksätet bältat, enligt de som säljer bältena.

Jag har en liten golf. Trodde faktiskt inte att det skulle va en så bra hundbil som den är. Köpte Jeppegrindar när vi köpte Staffen och fäste ett kompostgaller i nackstöden på baksätet. Funkar hur bra som helst.

Jag har en liten golf. Trodde faktiskt inte att det skulle va en så bra hundbil som den är. Köpte Jeppegrindar när vi köpte Staffen och fäste ett kompostgaller i nackstöden på baksätet. Funkar hur bra som helst.

Ja jeppe grindar sägs ju vara bra.
Du kan söka på lastgaller till din bil så får det ett som är säkrare än kompostgallert. Jag hittade ett på blocket till min bil för 500 bara.
Tack! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 552
Senast: kolfinnur
·
Övr. Hund Jag har förärats med en ny bil, en jag faktiskt har råd att köra även som studerande, och jag är jätteglad! Det är en peugeot 206 sw...
Svar
15
· Visningar
5 223
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka