M
Madeleine Nilsson
Jag läste samma artikel som diskuteras i en annan tråd här. Det stod att man aldrig rider hästen svettig när man rider akademiskt. Är det alltid så? Jag menar man brukar ju säga att om hästen ska få bättre kondition osv så måste den vara trött efter ett träningspass. Samma med människor, man har inte fått nån träning om man inte är svettig och ansträngd brukar det ju sägas. (Jag har sett en häst ridas akademiskt och den var jättesvettig när de var klara.)
Men är det inte alls så då egentligen? Iofs så blir väl hästen väldigt trött psykiskt efter ett pass kanske, men jaja. Eller tränar man först upp konditionen på hästen innan man börjar rida AR med den?
Inget illa menat eller så, är bara nyfiken. Jag håller på med islandshästridning och vet knappt nånting om akademiskt, utom att jag gärna skulle prova nån gång!
Men är det inte alls så då egentligen? Iofs så blir väl hästen väldigt trött psykiskt efter ett pass kanske, men jaja. Eller tränar man först upp konditionen på hästen innan man börjar rida AR med den?
Inget illa menat eller så, är bara nyfiken. Jag håller på med islandshästridning och vet knappt nånting om akademiskt, utom att jag gärna skulle prova nån gång!