Lite undringar om utbildningen hästskötare

M

mariaz

vad är det man ska göra när man "tentar" av utbildningen??

tacksam för svar:rofl:
 
Sv: Lite undringar om utbildningen hästskötare

Hästskötar examen.
Linda och knoppar på 15min har jag för mig, longerar, rider, mockar, häst vid hand, teori på hästkunskap, foderlära, + någon praktisk övning som varierar.
Har säkert glömt något!
 
Sv: Lite undringar om utbildningen hästskötare

Har du gjort hästskötarexamen??

Vet du någon bra sida med tips och vad man ska kunna??
 
Sv: Lite undringar om utbildningen hästskötare

Man kan välja om man vill köra hästen eller rida. Jag körde och då slapp jag knoppa eftersom hästen jag lånade var en mycket långhårig Tinker. :rofl: De som red fick dock knoppa och linda före ritten.
Dom kollar på om hästen går i form när du rider eller kör. Sen kollar dom juh även på sitsen när de rider.
Sen är det häst vid hand, longering, ett allmänt hästkunskap test, foder test (skriftligt). Sen var det ett praktiskt foder test som jag fick kolla vad det var för sorts foder i en massa muggar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: lillan222
·
Hästmänniskan Hej gänget, Jag har någon slags livskris och vill tillbaka till stallet, på arbetstid. Och det verkar vara en helt orimligt slingrig...
2
Svar
25
· Visningar
4 212
Senast: fickan
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 151
Senast: Seaside
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 498
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp