Lite tips.?:P

S

SirWillgott

Halloj:)
Undrar om någon kan ge mig lite tränings tips...
De e så att pållen min börjar bli liite över bygd bak (eller rättare sagt, han e väldigt omusklad fram...)
Så fram me tips på hur jag ska få honom fint musklad igen fram, nu efter hans lilla lov:D
 
Sv: Lite tips.?:P

Skritt i svag nedförsbacke (branter sliter mer) blev jag rekommenderad av equiatriker.
 
Sv: Lite tips.?:P

ok...ja de kanske kan vara nåt...MER!!:)
 
Sv: Lite tips.?:P

om en häst är överbyggd har inte det med exteriören att göra? hur gammal är hästen? kanske inte har vuxit klart än...
 
Sv: Lite tips.?:P

Nej nej..han har vuxit klart för länge sen;) Hästen e en 9(snart 10) årigt Danskt halvblod...:) Han e ganska kraftigt bygd..men inte exteriört överbygd bak:crazy:
Vill bara att han ska bygga upp mer musklel massa framme vid bogen och lite hals kanske också:idea:
 
Sv: Lite tips.?:P

jahaa...ok..:) ...du kan ju gå in och kolla här efter lite övningar..http://www.hippson.se/1002?cat=9
vet inte om det är sånt du söker men det kan ju vara värt att kolla upp..:idea: jag skulle tro att varierande träning är det bästa..:smirk:
 
Sv: Lite tips.?:P

Det ska jag kolla!:)Tack!
Jo jag rider mkt varierande träning, både hästen och jag mår bättre utav det..
Men ska kolla den där hemsidan lite.;)
Någon mer som har någe "hemma tips" för en häst som har lite svårt för å muskla sig fram:bow:
 
Sv: Lite tips.?:P

Den där hemsidan va inte riiktigt va ja leta efter:crazy:
Kom igen...någon måste väll ha nåt tips hemifrån:D
 
Sv: Lite tips.?:P

Jag har svårt för att komma på mer övningar än vad du fått:confused:
Det enda jag kan tänka mig är körning, men där använder dom ju bakdelen så nä:( Men du kanske kan plöja åkrar:idea: tar väl lite mer på framdelen
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp