MM
Trådstartare
Min "käre" fader var så fin att han som vanligt inte kunde racka ner på flickor/kvinnor och våran existens men den här gången gick han för långt. Nog för att jag alltid fattat att jag inte varit så välkommen (eller alls) men när han försöker påverka min son att tycka mindre om det motsatta könet och dessutom sina systrar och få det att låta som att det är något fel med att han fick systrar och inte bröder så vill jag visa att det inte är okej att skriva så.
Jag hade först inte tänkt skicka ett julkort till honom men nu gör jag det ändå, en kort God jul hälsning och ett litet motrim till den här texten han skrev i sonens födelsedagskort som kom i lådan idag
Tänk vad tiden går
Och om du undrar
Varför bara systrar
Du får så däröver
Inte ens mamma
Och pappa rår
Men jag är ingen rimexpert men vet att det finns en hel del bra personer här inne inom det området så jag tänkte se om någon har lust att skriva ner något kort, sakligt, inte för spydigt då vi ändå kommer höras av två gånger om året tills den dagen döden skiljer oss åt, men som ändå visar att det är inte okej.
Han brukar kalla oss kvinnofolket, fruntimmer m.m. så får ni ett hum om vilken typ av människa ni har att göra med..
Jag hade först inte tänkt skicka ett julkort till honom men nu gör jag det ändå, en kort God jul hälsning och ett litet motrim till den här texten han skrev i sonens födelsedagskort som kom i lådan idag
Tänk vad tiden går
Och om du undrar
Varför bara systrar
Du får så däröver
Inte ens mamma
Och pappa rår
Men jag är ingen rimexpert men vet att det finns en hel del bra personer här inne inom det området så jag tänkte se om någon har lust att skriva ner något kort, sakligt, inte för spydigt då vi ändå kommer höras av två gånger om året tills den dagen döden skiljer oss åt, men som ändå visar att det är inte okej.
Han brukar kalla oss kvinnofolket, fruntimmer m.m. så får ni ett hum om vilken typ av människa ni har att göra med..