Lite sur på folk med fä... eller dagens incident av obetänksamma hundägare.

Philosophia

Trådstartare
Jag var på rehab idag med hunden och gick efteråt in till butiken som ligger vid receptionen för att köpa en påse hundmat. När jag står och betalar så tränger sig en man med hund fram. Hans hund försöker hela tiden komma fram till min för att hälsa och jag försöker att avstyra detta samtidigt som jag pillar med mitt betalkort. Mannen gör inget för att avstyra att hans hund hälsar på min. Som tur är är min hund inte så intresserad av att hälsa.

Jag mumlar något om att det är olämpligt att ställa sig så nära när hundarna inte känner varandra, samt att detta är ett djursjukhus och att det finns djur här som kan bära på smitta eller vara infektionskänsliga. Mannen mumlar något men flyttar sig inte. Samtidigt tränger sig något som verkar vara mannens fru fram. När jag är färdig så räcker hon en remiss till kvinnan i receptionen. Sedan hör jag receptionskvinnan säga: -Är hunden magsjuk så får den inte komma in till receptionen, det står faktiskt en stor skylt på dörren!

:eek: Är man helt obrydd inför risken att ens hund ska smitta andras hundar? Jag blev skitförbannad (händer sällan). Min hund är 14 år och behöver absolut inte drabbas av magsjuka.

Hur tänker folk egentligen?

Sv: Lite sur på folk med fä... eller dagens incident av obetänksamma hundägare.

Det gör de inte.
Folk är helt enkelt idioter. Faktiskt.

IQ-befriade människor finns det gott om.

Det är nästan skrattretande. På ett djursjukhus också til råga på allt. Som sagt var puckon finns det ta mej f*n överallt.:)

Men gud dom tänker ju verkligen inte alls!:mad:

Särskilt när deras hund är så pass magsjuk att de har fått en remiss från annan veterinär. :crazy:

Jag kan förstå att man är orolig för sin hund men man kan ju inte sluta att tänka helt för det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka