vet att det är väldigt svårt att se vad som kommer passa enbart på en bild men lite förslag kanske?
Har en bates caprilli dressyr men verkar inte som om den passar alls längre då hästen blivit öm i ryggen, har använt båder vid och x-vid på henne men blir inte 100%. X-vid är för vid, vid verkar passa bäst men utan fårskinnspad så trycker min tyngd ner den mot ryggraden.
Så undrar vad ni kan ha för några förslag istället?
Har kikat på sadellistan men blir inte klarare i skallen för det.
Hon har rätt mkt rörelser i ryggen och jag funderar på en bomlös t.ex Soft supreme D, är det helt tokigt?
070328010.jpg

Senast ändrad:
Sv: lite råd

Hamnar den på ryggraden när du sitter i den? Hurdå? Var? Manken, mitt under sadeln eller baktill?
Prestige, Stbben och Jaguar tycker jag att du ska prova på din häst..

Sv: lite råd

den hamnar på manken, och då har jag ändå cutback...och med en lättare ryttare så hamnar den inte på manken med det vida koppjärnet. Funkar verkligen stübben på henne..de har ju ingen cutback
hmm tycker du får komma ner och hjälpa mig istället...;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej kära Buke! Jag letar häst till mig och familjen och skulle bli så tacksam för lite hjälp och råd här! Flera av mina absoluta...
Svar
15
· Visningar
3 326
Senast: Bison
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 167
Senast: lillamy73
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 758
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 686
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka