Lite råd ang benskydd tack

B

banan

Jag rider en arab som har lite problem med sina framben. Han behöver ha stöd på dom när man rider, antingen benskydd eller lindor, men det får inte ha en värmande effekt, eller a, dom ska inte värma i sig, sen är det självklart att det blir lite varmare med benskydd eller lindor eller så.
Men i vilket fall som, lindorna och benskydden han har nu värmer hans ben väldigt mycket och jag ska köpa något nytt till frambenen, vad tycker ni att jag ska köpa? Varför ni tycker just det skulle jag också gärna vilja veta. Det ska helst inte vara så dyrt heller.

Enkla vanliga senskydd brukar duga bra- finns ju sådana som "andas" som går att köpa från tex Hööks.
De ger bra stöd

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 560
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30