Lite panik här, fått hem kattungen idag..

KELLLY

Trådstartare
Har fått hem våran lilla kille idag & allt har gått jätte bra, förutom lite pip från hans sida :) men nu ligger han & sover. Jaja, till frågan. Det är så att han har bott ute i ett stall & haft sin "kattlåda" som spån ist, han har allstå kissat & bajsat i spånet & nu vet jag inte om han förstår vad lådan är ? han har inte bajsat eller kissat sen han kom :confused: vi har lyft i han lite då & då tex efter han har ätit/sovit mm men han verkar inte vilja göra ifrån sig där. ?

Jätte glad för svar.:laugh:

Sv: Lite panik här, fått hem kattungen idag..

Har fått hem våran lilla kille idag & allt har gått jätte bra, förutom lite pip från hans sida :) men nu ligger han & sover. Jaja, till frågan. Det är så att han har bott ute i ett stall & haft sin "kattlåda" som spån ist, han har allstå kissat & bajsat i spånet & nu vet jag inte om han förstår vad lådan är ? han har inte bajsat eller kissat sen han kom :confused: vi har lyft i han lite då & då tex efter han har ätit/sovit mm men han verkar inte vilja göra ifrån sig där. ?

Jätte glad för svar.:laugh:

min katt ville heller inte kissa först på lådan spen spraya jag den med klorin lite vatten och klorin och då gick han på toan. det ska påminna om mammans urin. lycka till

Jag tror att han förstår vad han ska göra där efter ett tag. Det är bara att lyfta in honom i lådan efter att han ätit och sovit. Går han ut endå? Lyft in honom några gånger till! Håll utkik så han inte gör ifrån sig någon annanstans bara!

Vi fick hem vår kise unge igår kväll, han har varit utekatt och gjort sina behov där han behöver. Han fick mat igår kväll och sen satte vi honom på lådan med jämna mellanrum - ingenting hände. Så i natt väckte han oss ock skrek, bar ner katten till lådan och han gjorde vad han skulle. I morse var det frukost och efter frukosten gick vi på toaletten.

Först var han helt ointresserad av lådan men när jag hade suttit och krafsat en stund fattade han poängen. ;)

Vi får väll se hur det går fortsättningsvis.

Vi fick hem vår kise unge igår kväll, han har varit utekatt och gjort sina behov där han behöver. Han fick mat igår kväll och sen satte vi honom på lådan med jämna mellanrum - ingenting hände. Så i natt väckte han oss ock skrek, bar ner katten till lådan och han gjorde vad han skulle. I morse var det frukost och efter frukosten gick vi på toaletten.

Först var han helt ointresserad av lådan men när jag hade suttit och krafsat en stund fattade han poängen. ;)

Ne men vilken duktig :laugh: Det gick hur bra som helst för Nelly med till slut. Han fattade lite senare på natten, dom är ju så smarta katterna :bump:

Det har inte hänt en enda olycka än så länge. Nu sätter vi inte honom på lådan längre - han går dit självmant. Ibland följer han med in på toaletten när jag eller sambon går dit, så har vi sällskap. ;)

Vi får väll se när bakslaget kommer.

Då får du nog vänta länge! Min ena katt tog jag från stallet som liten kattunge, han hade aldrig sett en låda. Från dag 1 gick han dit i stort sett utan assistans - visade den en gång - han har aldrig missat! Kissar gärna ute när det är läge för det, men det Stora gör han helst inne i lådan.
Han fyllde 11 år häromdagen :)

Samma här, fick en liten liten kattunge vars mamma dött och de hittat henne på ett höloft sidan om sin döde bror och jag tog hem henne. Hon var pyttepytteliten och inte världens tamaste eftersom hon inte sett människor men lådan fattade hon direkt. Enda gången hon gjorde nåt utanför var när hon var arg på mig, som straff.

Hon fattade aldrig att hon var en katt, snarare vakthund/människa men hon var min Wilma. :love:

Katter är smarta! Dessutom vill de ju instinktivt gräva ner det de gör ifrån sig. Vi har 4 små kattungar hemma. När de började krypa ur korgen visade vi dem kattlådan, sen har de använt den hela tiden! De använder den tyvärr som lekplats också, så det är sand överallt... :p

Än så länge går det bra. Peppa peppa.

Vi vet inte riktigt om det är en hane eller hona. :angel: Men om det är en hane, tenderar inte de att markera revir när de blir könsmogna?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 747
Senast: Krålus
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 438
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 674
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar