Idag skrämde vår älskade pålle sin husse och matte. Jag stod i stallet och mockade, såg hästarna från hagen sedan såg jag att min store skulle rulla sig. Jag stod och tittade på honom och njöt av skönt det såg ut. Men plötsligt såg jag att hans ben ställde sig rakt upp, vevade lite för att sedan blir stilla igen så höll han på en stuns. Jag blev plötsligt rädd, hämtade sambon och vi gav oss ut i hagen. Där låg han i sluttningen och kom inte upp! Gnäggade väldigt när vi kom fram och låga alldeles stilla. Min sambo satte sig bakom hans rygg och började gräva bort en liten snövall som bildats, hästen låg stilla. Jag hämtade grimma och grimskaft. När jag kom tillbaka hade han fortfarande inte kommit upp, han ville liksom upp på fel håll upp mot backen. Plötsligt kom vår lille pålle fram och gosade honom och ställde sig vid ryggen på min store. Jag piskade på lillen med grimman så han inte skulle få sig en spark. Då han flyttade sig bestämde sig nog Prisse för han stönade till och började sedan jobba och upp kom han ruskade sig och var alldeles blöt. täcket var lite snott. Det verkade inte vara någon fara alls, han gick fram till oss gnäggade och gick iväg. Buspojk....
Har detta hänt ngn annan, jag blev livrädd! Fick lite panik inombords och tänkte tusen tankar MEN om han inte kommit upp vad tusan hade jag och min sambo gjort. Kan se bilden framför mig på plötsligt denna lilla hästkropp som ´gnäggar och kämpar. Tur att allt löste sig men jag blev skärrad och behövde skriva av mig lite...phuuuuuu....
Har detta hänt ngn annan, jag blev livrädd! Fick lite panik inombords och tänkte tusen tankar MEN om han inte kommit upp vad tusan hade jag och min sambo gjort. Kan se bilden framför mig på plötsligt denna lilla hästkropp som ´gnäggar och kämpar. Tur att allt löste sig men jag blev skärrad och behövde skriva av mig lite...phuuuuuu....