Lite nyfikna frågor.

Tramptass

Trådstartare
Nu riktar jag mig till er som har hundarna lite mer än till bara sällskap och kanske främst till er som har hundarna i någon form av verksamhet (kennel etc). Hur började erat intresse? Vid vilken ålder? Vilken form av verksamet bedriver ni med era hundar? Är det något ni bedriver seriöst eller är det mer "lite skoj vid sidan av ordinarie jobb"?
Berätta allt :).

En av anledningarna till att jag frågar är för att det gror ett litet frö av tankeverksamhet långt där inne på att man kanske skulle satsa lite mer seriöst på hundarna framöver än bara ha en sällskapshund den dagen herr W lämnar oss. Samtidigt så känner jag i dagsläget att jag saknar otroligt med kött på benen ( å andra sidan hoppas jag att herr W kommer finnas i familjen i några år till och då har jag ju tid att lära). Kan man ha fler näringsverksamheter med hund än kennel, trimmare och massör?

Sv: Lite nyfikna frågor.

Jag fick min första egna hund, när jag var 8 år och på den vägen är det.
Kennelnamn sökte jag för 10 år sedan efter min andra valpkull.

Har fram tills ifjol inte haft någon större eller ens regelbunden uppfödning, men jag kom till en punkt, där det var läge antingen att satsa eller minska ner.. Jag valde att satsa :angel:
Jag är ju hemma med barnen (till mångas stora fasa) och satsar mycket seriöst på hundarna.

Jag har även diverse kurser och hundtrim + att jag tar emot hundar för vardagslydnads träning i en mindre skala.

Har även sökt ett deltidsjobb, (nu när lilljäntan ska börja förskolan) som jag har goda chanser att få. Inte inom mitt rätta yrke, men just nu så är det bättre med ett lite lättsammare deltidsjobb.

Jag rekommenderar trim/hundvårdar/hundmassör-utbildning om det är så att du tänker dig starta kennel med dessa tjänster inom företaget.

Sv: Lite nyfikna frågor.

Just hundmassör är något som jag funderat på ett tag (drygt ett år) för jag tycker det verkar vara intressant.
I dagsläget är korna min huvudsyssla (kombinerat med timvick) men det behövs något mer för att kunna vara hemma på heltid och jag känner inte att det är aktuellt med utökning av hästar och har börjat fundera mer och mer på detta med hundar men jag inser att jag har mycket att lära på den biten. (Men det är väl aldrig för sent att börja?!)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka