lite nybörjar frågor...?

S

shallow_xx

Hej hopp!
Börjat traggla lite western me mitt fullblod...

Då han e van vid att jag tar honom i munnen när jag ex hoppar eller dressyrar;) så tycker jag nu det är svårt att få ner honom i någon "form" när jag inte kan "hålla honom" om ni förstår vad jag menar... TIPS ÖNSKAS...:crazy:

när man travat en stund på lite mindre volter så söker han sig frammåt nedåt och det känns ju bra men det e svårt i skritten...

alla tips till en ovetande önskas:D

Kramilam Tette

Sv: lite nybörjar frågor...?

det bästa tipset du kan få av mig är att börja rida för en w-tränare som kan förklara allt du underar över samtidigt som du rider, då är allt mycket lättare att förså än att någon ska försöka förklara över internet. eftersom jag kan mena på ett sätt och jag skriver så, så kan du tolka det på ett sätt och det hela kan bli helt galen i slutändan... så kontakta en westerntränare i närheten av dig och börja rid lite för henne/honom!
Men Lycka Till med din ridning!

okidoki:o
låter ju rätt riktigt faktiskt...
då gör vi såhär då...

nån som vet en bra tränare i stockholm (eller får man inte fråga det här kanske?)

kramilam

nä man får nog inte fråga här, men jag kan säga att på www.wras.se kan du hitta westernklubbar i ditt område och dom kan i sin tur tipsa dig om tränare!

Liknande trådar

Ridning Hej alla! Jag har ridit så länge jag kan minnas inprincip. Och fett kommer då troligen låta konstigt men, jag kan verkligen inte...
2
Svar
34
· Visningar
5 041
Senast: Yrja
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Dressyr sorry, det är långt... Jag har en inriden 4-åring som jag håller på att sätta igång och har lite frågor kring detta som jag hoppas kunna...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Ridaranka
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 992
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar