AHPP

Trådstartare
Jag passerar varje dag till jobbet ett ställe som har 4st hästar,3 ponny + 1 stor häst. Dom har en rätt liten hage på typ strax under 1 hektar där dom går året runt. Dom har en lösdrift men inget stall eller ens en box.
Måste man inte ha en box att tillgå om nån av hästarna blir sjuka. Och nu har dom inget strö i lösdriften utan det är bra skit och lera i den som jag kan se. Får man ha så många på så liten yta?
 
Sv: Lite mark

Förmodligen är hagens areal tillräcklig. Finns ingen tydlig sådan begränsning.

Det ska finnas tillgång till en sjukbox per tio hästar, och sjukboxen behöver inte ligga i omedelbar anslutning till hagen. Om man exempelvis har ett avtal med ett grannställe om en box, tror jag att det är tillräckligt bra.

Vad gäller hygien och strö: strö ska finnas. Om det dock är torv, kan det ju se ut som lera.
eller så har de fuskat med ströt och då bör de ändra på det.
 
Sv: Lite mark

Om hästarna inte ser ut att lida så är det säkert inga problem. Om dom inte har nån box eller stall ifall nån häst blir sjuk så kanske dom fixar det den dan det behövs. Varför frågar du inte dom istället för att ställa frågan här?
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
2 251
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 428
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 831
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp