Lite kanin bilder

S

Speedii

Tänkte visa lite bilder från mitt lilla kanin-stall.

70288_1293723835.jpg

67628_1293725371.jpg

94184_1293726029.jpg

95512_1292970460.jpg

kommentera gärna :bump:
För övrigt finner ni oss även på bdb som Speedii-rabbit :idea:
Tar gladligen emot vänner och bevakare <3

Sv: Lite kanin bilder

hihi, jaa, hans öron är lite speciella.

Ena ligger ner och det andra strår rakt upp, trots att öronen är enorma på honom.

Han är blandning mellan Belgisk Jätte och Fransk vädur.
Det är nog blandningen som gör att han har sådana öron, men jag förstår
inte hur det ena örat kan hållas upp, för öronen är ju stora, så man tycker att tyngden skulle göra att det la sig ner. :)

Senast ändrad av en moderator:

Lägger upp lite fler bilder från idag :)

fs_481538776_53645_1293991130.jpg

fs_481538987_32133_1293991213.jpg

fs_481538438_90405_1293990965.jpg

Fina kaniner du har. :)

(Men varför har de kläder på sig?)

Tackar :)

Jag testade täckena idag enbart. Hade en pyssel dag :)
Men Caramella, den lilla bruna kaninen på bilderna är frusen
av sig så hon brukar ha på sig ett täcke i hagen. Det hjälper lite.
I buren har hon ju massor av hö hon kan göra gångar i och burra ihop sig i så där får hon det ju varmt, men ute i hagen är det ju bara snö så då brukar hon få ha täcke på sig så hon inte darrar och fryser.

Fina kaniner!

Täcken och tröjor på kaniner ger dock bara motsatt effekt. Pälsen isolerar genom att den "burras upp" och skapar luftlager. Har man då en tröja på så plattas pälsen till och isolerar inte alls lika bra.

Fina kaniner!

Täcken och tröjor på kaniner ger dock bara motsatt effekt. Pälsen isolerar genom att den "burras upp" och skapar luftlager. Har man då en tröja på så plattas pälsen till och isolerar inte alls lika bra.

Använder nästa enbart på Caramella då hon inte har den pälskvaliten utan sitter och huttrar. Med täcket blir det bättre. Sedan använder jag nästan enbart vid nederbörd då mina kaniner är ute dagligen oavsett väder. Och dom trivs med det, så det funkar :)

Dock har dom andra kaninerna tjock burrig päls och fryser intill aldrig. Men caramella har ett helt annat anlag.

Lärt mig det med att pälsen isolerar. Men när det inte fungerar i praktiken får man vara lite uppfinnings rik :)

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 782
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: Pilot
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama