D

Dragonfruit_

Är det rimmligt att ge en shettis som går ute i en hage med mkt gräs ifrån 07:30 till 15:00-16:00, ½ kilo hösilage eftermiddag och kväll?
 
Dom får ju bara litegranna inne för att inte bli avundsjuka på dom andra hästarna.
 
det är väll bra att dom får lite av det "gamla" invanda också. Jag skulle fortsatt med hösilaget om dom fått det innan.
 
japp jag skulle gett min typ 1/2 kg middag ock kväll...beroende på dens arbete. Mer om jag ex. körde ellertränade med den varje dag.
 
Jodå dom kommer att få det sålänge dom kommer att vara inne på nätterna.
 
Står hästen på halm så är det väl inte helt nödvändigt men annars är det grymt. Hästen ska väl inte behöva vara utan stråfoder 2/3 av dygnet. Bättre vore det då om den fick 1 kg till kvällen/natten och inget på eftermiddagen då magen ändå lär vara full av gräs. Står hästen på inte på halm och silaget inte är hyfsat tort känns det som ganska lite.
 
Min shettis går på bete på dagarna och har fri tillgång på hösilage på kvällen/natten (ca 5 kg i hönät). Beroende på humör, vattenhalt i balen mm. så äter han mellan 0,5 och 2 kg per dygn.
 
Okej. Jag vill inte ha dom på fri tillgång, då äter dom ju ihjäl sig, nästan i alla fall. Men dom två som nu är typ 9 mån får ju fri tillgång.
 
Min shettis har fri tillgång på hö både ute o inne. Ute rör han knappt höt o vi har ändå inget gräs i vinterhagen, under natten äter han dock en del.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: warg
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: mily
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
830
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 806
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp