lite hjälp tack! =)

N

Nelson

Hej!

för ca 3 veckor sedan så hade min hästblivit svullen i hagen, från knäät ner till hov...tog ut vet. ingen hälta ocg det gick ner efter några dagar, hon fick lite kortison.

nu idag så märkte jag att hennes ben har en liknande svullnad igen fast inte lika mkt, men på kotan så buktar det ut (runt om kotansom en ring..) och det känns lixom inte som bara en svullnad där det känns som skelettet ochså buktar ut! :(
vad kan det vara! även lite upp på benet nedanför knät liiite tjockt.

hon brukar bli lite tjock i benen när hon står innne men det brukar gå över när hon rör på sig...

men vad kan det vara...?? nån som har en aning??

tacksam för svar!!! :bow: kramar

Sv: lite hjälp tack! =)

Nelson skrev:
Hej!

för ca 3 veckor sedan så hade min hästblivit svullen i hagen, från knäät ner till hov...tog ut vet. ingen hälta ocg det gick ner efter några dagar, hon fick lite kortison.

nu idag så märkte jag att hennes ben har en liknande svullnad igen fast inte lika mkt, men på kotan så buktar det ut (runt om kotansom en ring..) och det känns lixom inte som bara en svullnad där det känns som skelettet ochså buktar ut! :(
vad kan det vara! även lite upp på benet nedanför knät liiite tjockt.

hon brukar bli lite tjock i benen när hon står innne men det brukar gå över när hon rör på sig...

men vad kan det vara...?? nån som har en aning??

tacksam för svar!!! :bow: kramar

det är jättesvårt att säga, det kan ju bero på många saker, både allvarliga och mindre allvarliga, men något beror det ju på så jag tycker att du skall åka in till en klinik där du röntgar och kollar upp det ordentligt eftersom behandlingen av veterinären som kom ut inte verkade hjälpa. Det är ju läskigt att skellettet verkar bukta ut p´å din häst :confused: . Det kan ju kanske vara ett överben från ett titigare slag om din häst tex sblivit sparkad av någon annan häst eller slagit i själv. Men det är ju svårt att säga om man inte vet hur det ser ut. Mitt råd iallafall är att du kollar upp det inne på en klinik. Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 479
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
804
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 511
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 109
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka