Lite hjälp tack.

annie_cool

Trådstartare
Hej Vet inte hur jag ska skriva men gör mitt bästa det är så att jag j har en önskan att börja rida igen eller ett mål som sagt det går bra med att gå ner i vikten jobbar jag med det går bra i alla fall men just nu är det att jag behöver hjälp och kanske råd om det är så Det är läsken som jag dricker just nu är det en om dagen men jag är van att dricka en på helgen så hur ska jag göra? Dricka mera Vatten? Även andra tips är välkomna.

Hej Vet inte hur jag ska skriva men gör mitt bästa det är så att jag j har en önskan att börja rida igen eller ett mål som sagt det går bra med att gå ner i vikten jobbar jag med det går bra i alla fall men just nu är det att jag behöver hjälp och kanske råd om det är så Det är läsken som jag dricker just nu är det en om dagen men jag är van att dricka en på helgen så hur ska jag göra? Dricka mera Vatten? Även andra tips är välkomna.
Förstår inte riktigt vad du frågar efter?

Om det är att sluta dricka läsk? Du dricker en om dagen? Och en på helgen? Då dricker du mindre på helgen än om vardagarna? Jag förstår inte riktigt.

Sluta köpa. Mycket handlar om att bestämma sig.

Kan det hjälpa dig att räkna ut hur många kalorier det är och se hur stor procent av ditt näringsintag som kommer från läsk och annat socker? Hur mycket riktig mat du kan äta jämfört med läsken?

Hej Annie!

Vad bra att du har hittat ett mål som du vill nå. Det är mycket bättre att bara dricka en läsk på helgen än en om dagen. Om du blir så sugen på läsk i veckan att du inte kan låta bli, kan det vara bra att välja en lightläsk i stället. Men det är ännu bättre att dricka vatten och äta en frukt än att dricka en lightläsk.

Om du behöver gå ner i vikt är det också bra att röra på sig lite. Du gillar ju hundar. Kanske kan du hitta någon som behöver hjälp att gå ut med hunden?

Det är bra att gå ut och gå mycket nu på hösten när det är grått ute. Man mår bättre om man är ute när det är dagsljus.

Det är också jättebra att försöka att bara äta godis, kakor och chips en dag i veckan. De andra dagarna är det bra att inte äta för stora portioner av bröd och pasta.

Lycka till, jag håller tummarna för att du ska kunna börja rida snart!

Om du blir så sugen på läsk att du inte kan låta bli så är det också bra att köpa en så liten läsk som möjligt, att du köper en burk i stället för en flaska. Drick med ett smalt sugrör så räcker den längre.

Jättebra att det fungerar med din viktnedgång! Just läskdrickande är en vana, eller ovana kanske man ska säga, som är jobbig att bryta men när man väl kommit över det är det inte så svårt. Drick vatten istället, om du måste dricka nåt utan att vara direkt törstig. Lite citron- eller limesaft i och kanske några isbitar? Och unna dig en läsk på helgen om du fortfarande vill.
Så tänker jag.
Lycka till :-)

Tack så mycket för alla tips. kan säga så att jag drack 9 liter om dagen typ får jag en om dagen i veckan.

Tycker man att vatten är tråkigt att dricka kan man smaksätta det med bär, citron, lime, apelsin, gurka, granatäpple etc.

Om man är sötsugen är det bättre att äta en frukt än att dricka läsk/äta sötsaker.

Vill man unna sig ngt kan man tex göra glass på frusen banan och kokosmjölk. Den kan man sen smaksätta med ren vaniljstång eller cacao eller frusen mango/annanas eller andra frukter och bär.
Smakar jättegott och är inte så onyttigt.
Finns massor med recept om du googlar raw food bananglass

Tycker man att vatten är tråkigt att dricka kan man smaksätta det med bär, citron, lime, apelsin, gurka, granatäpple etc.

Om man är sötsugen är det bättre att äta en frukt än att dricka läsk/äta sötsaker.

Vill man unna sig ngt kan man tex göra glass på frusen banan och kokosmjölk. Den kan man sen smaksätta med ren vaniljstång eller cacao eller frusen mango/annanas eller andra frukter och bär.
Smakar jättegott och är inte så onyttigt.
Finns massor med recept om du googlar raw food bananglass

Smakar det mkt banan om man blandar med tex kakao? Jag vill gärna prova har sett fler recept som verkar goda men har så svårt för banan...

På vardagarna kan du bestämma dig för att bara dricka vatten. Smaksatt med lite citron /äpple eller något frukt du gillar.
Samma sak med sötsaker dvs det kan man bestämma att bara äta på helgen.

Du kanske ska försöka trappa ner på drickandet? 9 liter vätska om dagen är INTE hälsosamt, inte ens om det bara är vatten. Kan du trappa ner försiktigt, steg för steg? Plocka bort en halvliter i veckan?

Det råder en slags vätske-hets idag, detta prat om att alltid ha en flaska vatten bredvid sig och dricka med jämna mellanrum. SÅ mycket vätska behöver människan inte. Inte på långt när. Du kan t.ex. lätt springa en mil en varm sommardag utran att dricka nåt under tiden.

Smakar det mkt banan om man blandar med tex kakao? Jag vill gärna prova har sett fler recept som verkar goda men har så svårt för banan...

Nja, lite banan smakar det nog allt. Har bara provat en gång med den smaken. Så minns inte så väl IOM att jag ju gillar banan.

Jag tror man kan göra rätt god glass av frusen mango m cocosmjölk också, utan banan.
Inte lika glasslikt utan mer sorbeigt skulle jag tro. Men tror gott!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
673
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 870
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar