Jamtland
Trådstartare
Jag har tidigare "bara" kört min ponny med målsättningen att hon ska kunna starta på ponnytrav. Men nu har vi (iaf tillfälligt) lagt den karriären på hyllan. Och utrustningen jag har, bröstsele med baksele samt Globus rockard lämpar sig ju minst lika bra för "vanlig" körning. Så några frågor:
Draglinor, varför ska man ha dem? Vad har de för funktion? Hur fästs de? Kostar?
Svängel, varför ska man ha den?
Kör ni ofta i galopp? I vilket syfte? (Nu pratar jag alltså om hemmakörningen)
Det är väl i mångt och mycket galoppen framför vagn jag är ute efter, dels för att min lilla dam behöver stärka sin bakdel en del pga exteriöra missar och för att jag anser att galoppen ger mer än trav som i mina ögon sliter mer, iaf i högre farter. (Lite dubbelmoraligt att köra trav med henne när jag tycker så, jag vet)
Jenny-som gärna vill veta var man vänder sig för att hitta kurser odyl runt i Jämtland/Västernorrland
Draglinor, varför ska man ha dem? Vad har de för funktion? Hur fästs de? Kostar?
Svängel, varför ska man ha den?
Kör ni ofta i galopp? I vilket syfte? (Nu pratar jag alltså om hemmakörningen)
Det är väl i mångt och mycket galoppen framför vagn jag är ute efter, dels för att min lilla dam behöver stärka sin bakdel en del pga exteriöra missar och för att jag anser att galoppen ger mer än trav som i mina ögon sliter mer, iaf i högre farter. (Lite dubbelmoraligt att köra trav med henne när jag tycker så, jag vet)
Jenny-som gärna vill veta var man vänder sig för att hitta kurser odyl runt i Jämtland/Västernorrland