Lite funderingar då jag inte fått hem TR en.

YaHilweh

Trådstartare
Man får ju ha martingal och så på dressyren, men får man ha pelhambett? Lindor/skydd?

Jag har FT-kortet för stor häst, får jag tävla ponny på det?

Ingen som skulle kunna mejla över debutant programmet? (programboken har heller ej kommit hem en)

Får man ha "diamanter" på pannbandet?

Tacksam för svar.

Sv: Lite funderingar då jag inte fått hem TR en.

du får inte ha martingal på dressyren, du får ha förbygel, utan martingal delen, du får inte ha pelhambett och varken lindor el skydd. rider du in med skydd får man avdrag som för första felridningen.

fälttävlansprogrammen finns på stallbacken.

du får ha "diamanter" på panbandet om det sitter läder. ( dålig förklaring:crazy: hoppas du fattar)

Okej, för när jag var och kollade på LagSm var det ryttare som hade martingal. i dressyren

Jag trode inte heller det men när dom hade det så ja fick jag för mig att man fick det.

Man får ha diamanter på tränset och pannbandet ifall det sitter på läderbakgrund. Pannband med bara en kedja eller liknande är ej tillåtet:D

Niinnaa skrev:
Man får ha diamanter på tränset och pannbandet ifall det sitter på läderbakgrund. Pannband med bara en kedja eller liknande är ej tillåtet:D
måste bara fråga om det gäller i hoppning å dressyr också? eller är de bara i fdälttävlan de är så?

det med kedjan alltså

systerdyster skrev:
måste bara fråga om det gäller i hoppning å dressyr också? eller är de bara i fdälttävlan de är så?

det med kedjan alltså

Gäller dressyrtävlingar!
Hoppningen ska det vara ok på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 797
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För cirka 3 veckor sedan, d.v.s. en vecka innan jag flyttade, la jag in ett par annonser om att bli medryttare. Svaren har lyst med sin...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Magiana
·
Dressyr Hej! Har nu tagit FT kortet och ska iväg på fälttävlan i maj. Innan dess ska vi starta min första dressyrtävling. Har innan endast...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: mikaela_98
·
Tävling Hej, Undrar om det finns ngn som är lite bättre på det här än mig :) Jag har fått hem min lilla D-ponny som är 3 år som det är...
Svar
6
· Visningar
3 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rabies?

Hästrelaterat

• Nyårsafton i stallet - 2025