Lite frågor..

M

Muffins

Hejsan! Jag är 13 år och tänkte börja tävla lite nästa års vårsäsong. Därför har jag lite frågor.

1. Kostar det något att ta/ha grönt kort?
2. Hur ska man förbereda sig för gröna korts-provet?
3. Om man är medryttare på en häst, får man tävla den lokalt fast man inte äger den själv?
4. Måste ponnyn ha ponnylicens även i lokal klass?
5. Är det nåt mer man behöver än Ryttarlicens, gröntkort, vaccinationsintyg, mätintyg i lokal klass?
6. När räknas hästen inte längre som ungponny?

Tacksam för svar!

Sv: Lite frågor..

1. Kostar det något att ta/ha grönt kort?
Det kostar en liten avgift för att ta kortet. Det kostar ingenting att ha det.

2. Hur ska man förbereda sig för gröna korts-provet?
Man går en liten kurs precis innan där man får lära sig hur man läser TR och rent allmänt hur man beter sig på en tävling.

3. Om man är medryttare på en häst, får man tävla den lokalt fast man inte äger den själv?
Det beror på om du har tillåtelse från ägaren. Har du det, så självklart!

4. Måste ponnyn ha ponnylicens även i lokal klass?
Nej. Från Regional och uppåt.

5. Är det nåt mer man behöver än Ryttarlicens, gröntkort, vaccinationsintyg, mätintyg i lokal klass?
Nej.

6. När räknas hästen inte längre som ungponny?
Vid 7 år får du inte längre tävla avd. B.

Lycka till på tävlingen

Är det nåt mer man behöver än Ryttarlicens, gröntkort, vaccinationsintyg, mätintyg i lokal klass?

ja ponnyn skall vara registrerad !!!!

ponnyryttaren skrev:
Är det nåt mer man behöver än Ryttarlicens, gröntkort, vaccinationsintyg, mätintyg i lokal klass?

ja ponnyn skall vara registrerad !!!!

Det får man ta för givet att den är annars så kan man inte få mätintyget. :angel:

Fr o m 2006 ska ponnyn vara chipmärkt också.

Aa men det är lätt att inte tänka på det är man är " nybörjare" :p :D

Rida kontrolerat och balanserat i alla gångarter, planera sin ridning och reda ut ev. situationer. Jag är själv Grönt Kort-ledare och vi brukar vara väldigt snälla, de får bara visa att de kan rida!:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 320
Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: miniola
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Distans Hej! Till nästa år har jag tänkt "utforska" det här med distanstävlingar, har alltid velat prova på men har inte haft en chans på grund...
Svar
1
· Visningar
3 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka