Lite frågande

alazzi

Trådstartare
Har man fått nya direktiv på vilka trådar som får ligga på gnägg? Har sett att en del trådar har flyttats till andra gnägg-forum?

Man ska kanske skriva en tydligare hänvisning i så fall vilka ämnen man får posta trådar i den allmänna gnägg i så fall?

Lite tråkigt tycker jag för ibland vill man kunna prata häst oavsett vilken inriktning man har inom hästeriet.

Måste man välja "sitt" gnäggforum efter vilken utrustning man har på hästen?

Senast ändrad:
Sv: Lite frågande

Jo, eftersom det var en hel del flyttade trådar så kollade jag återigen på den nålade tråden, den är ju daterad till 2004-03-01 så jag har ju läst den för länge sen. Uppmärksammade givetvis inte att det har ändrats eftersom den nålade tråden är så gammal.

Men jag var väldigt glad över att få diskutera mina ridfilmer på det vanliga gnägg, jag fick massor av bra svar som jag inte har fått inne på western gnägg.

Måste det vara så vattentäta skott mellan våra olika inriktningar?

Om det inte är rättvist får jag flera påstötningar om varför den får ligga kvar men inte min.
Rättvisan är a & o om det ska funka här.
Förstår vad du menar men de andra gnäggforumen ska fylla sin uppgift.
Förhoppningsvis lär sig alla att man kan gå vidare till de andra forumen för att kolla bilder med inriktningar av de olika ridstilarna och få bra svar iaf.

Menar du att folk skickar pm om att trådar ligger i fel gnäggforum? Tyvärr så kommer knappast de som brukar vara duktiga och svara kunnigt på ridbilder/filmer att surfa vidare till westerngnägg. Har aldrig sett dessa personer skriva där.

Mycket tråkigt.

Om jag lägger på en allroundsadel och har mitt westernhuvudlag forfarande, utan nosgrimma, får jag då lägga tråden inne på det allmänna Gnägg? Eller vad är det som ska avgöra?

Din dotter tävlar i western och då ska den ligga under Westerngnägg
även om du lägger på annan sadel m.m

ja både PM och synpunkter och det är ju rätt eftersom trådar är fellagda.
Vi är tacksamma för alla synp. och PM då något är fel :bow:

Om man lägger in bilder/filmer från träning, är det ok då att ha tråden på vanliga gnägg om man har engelsk sadel?

försöker få tillträde till den allmänna gnägg:D ;)

allt som har med träning o tävling att göra ska ligga under respektive gnägg inte den allmäna.
Om du bara vill visa vanliga bilder kan dom ligga under a.gnägg

Men ser jag att du fuskar åker dom iväg :devil:

Lånar..

Herrejösses vad allt verkar bli krångligt :(
Tur jag sällan lägger in trådar, för hålla kolla på alla regler som ändras hit och dit, vem orkar/fixar det.

Regeln om att att varje underforum har en egen inriktning/ämnesområde och att man bör placera sin tråd där den bäst passar in har funnits sedan starten av forumet.

Att det numera finns greninriktade gnägg-forum innebär att det som är kopplat till respektive gren och "inte tillräckligt seriöst" skall läggas i respektive gnägg-forum.
Ett sätt att lösa denna eventuella problematik är att helt ta bort det mer generella gnägg-forumet!?

Din dotter tävlar i western och då ska den ligga under Westerngnägg
även om du lägger på annan sadel m.m
Men om jag lägger på en travsele på en ridhäst då var ska jag då lägga tråden
1.gif

Oj, har du lärt dig ett nytt ord, Gammeln? :angel:

Men inte har du lärt dig att inte citera i onödan :mad:

Jag förstår faktiskt inte varför du går in för att störa forumet mesta möjliga (med onödig citering och onödigt tjafs) men det kanske blir så när man börjar bli senil. Man kommer inte ihåg vad man svarat på även om det bara finns ett tidigare inlägg i tråden.

Ett sätt att lösa denna eventuella problematik är att helt ta bort det mer generella gnägg-forumet!?

Bra idé, eftersom alla inriktningar ändå inte får vara med längre så kan vi lika gärna skrota det allmänna gnägget:devil:

Så fort som en häst har en engelsk sadel så hör de väl egentligen hemma på dressyrgnägg om den inte hoppar eller går fälttävlan.

Har du en aning om hur många trådar som flyttas varje dag från gnägg till de olika grenarnas gnägg.

Det är ganska många!!!

Mysko gör det jobbet helt ideellt, kan du förstå att hon inte hinner/kan nagelfara alla trådar?

Hjälp till att göra forumet till något bra istället för att gnälla, det är Gunnar som satt upp direktiven (hemska tanke, Bukefalos ÄR faktiskt hans :eek: ) och då försöker vi göra som han vill. Även om inte ni vill det.

Generellt om bukefalister.

Inte är de flesta av er (OBS gäller inte alla, men minst 99%) speciellt bra på att hjälpa till. Men ni är väldigt snabba att gnälla om det är något. :angel:
Ni skriver direkt i felaktiga trådar att den ligger fel, men rapporterar ni?
NEJ!
Någon skriver att denne rapporterat, då konstaterar ni:
-BRA DÅ SLIPPER JAG!

Ju fler rapporter som kommer in om en tråd desto lättare är det att ta ställning. :idea:

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Shaggy
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar