lite dum fråga

G

glimmie

Känner mig jätte löjlig, men nu har jag funderat på detta så länge att jag bara måste veta.
Har en importerad islandshäst från Island, det enda papperet jag har på henne är "Certificate of origin and pedigree for icelandic horses" och på det papperet är det ju en bild på en häst. Min fråga, är det samma häst på alla papper eller är det en bild på den hästen som papperet avser? Är jätte nyfiken på detta. Hon importerades 1991.

När jag ändå är på G, borde jag ha något mer papper på henne? detta är det enda jag skickade in när jag ansökte om pass, det är nästan ett år sedan och jag har ännu inte hört något *suck*

Sv: lite dum fråga

Som em76 säger så är det Náttfari på bilden och han är på bilden på alla islandska "certificate of origin"-papper.
Han har 10 för pass.

Ang. ditt pass: Skickade du bara i det isländska pappret? Inte någon blankett elelr adressuppgifter med det? Skickade du det rekommenderat? Maila SIFs avelskansli och fråga hur det går med det. De brukar vara mycket snbba på att svara på mail.

/Malin

*kl*
min kompis skickade in passansökan och ville ha förtur, det tog två veckor för mig när jag gjorde så en gång men nu har det gått över tre månader sedan min kompis skickade in sina papper.

Jag vet att det tar lång tid, men, har de slopat förturen eller? inte ska hon väl behöva betala för förturen nu när det tagit så lång tid? :confused:

Åh, är det allmänkt känt eller? :angel: Jätte läcker är hästen iallafall!
Angående passet så skickade jag givetvis med blanketter osv. också, ska testa att maila dom för som du säger så brukar dom vara jätte snabba på att svara.

Liknande trådar

Avel Gjorde lite efterforskningar i en hästs stamtavla och den hade där färgbetäckningen Overa (Paint). Eftersom det handlar om en spansk...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur