Lite bilder

MissFideli

Trådstartare
på kissebebbarna finns på http://xantis.mine.nu/bilder/monika/

Inga vidare, svårt att ta på så små bebbar och på lagom håll. Nån som har tips? Dessa bilder och många framtida kommer att tas med digitalkamera, men jag lyckas inte alls bra med den. Med blixt så blir det vita ungar och utan så blir dom röda...

Men titta och njut. Tyvärr bara enskild på den lila, men det kommer fler på dom andra 2.

Glömde skriva att på min användarbild :love: :love: :love: :banana:, så är det längst bort den lila honan, i mitten blåvita hanen med för lite vitt och närmast den blåvita honan.

Sicka små råttor :love: :love: :rofl:

Den blåvita med mest vitt ser ut att ha jättefin teckning!

Men jag har ju glömt att fråga: hur reagerar husets härskarinna?

mandalaki

:love: :love: Vilka ljuvlingar!!!

Yoga ser ut att trivas som mamma.....myzzzzigt :bow:

Hur reagerar Fia på bebisarna?

Ha det bra och lägg in nya foto så snart du kan..

Mvh C + Gänget

Hon påminner väldigt om mamma sin, den blåvita lilltjejen.

Husets härskarinna :rofl:
Hon är inte alls nöjd, fräser åt Yoga och protesterar genom att vara ute så mycket som möjligt. Hoppas verkligen hon vänjer sig, svårt att lämna tillbaka dom här :crazy: :(

Äh, såfort den värsta lukten efter förlossningen lägger sig, och hon märker att dom inte rör sig speciellt mycket så förstår hon nog. Men du ska se hur hon smörar för mina grannar nu, kattskrället :mad: :cool:

Mya bilder kommer nog inte förrän i slutet av nästa vecka, då jag inte kan lägga in bilderna på min dator utan måste åka 5 mil enkel resa till mina föräldrar.
Jag ska ta med vanliga kameran också, och framkalla på CD, men det är så dyrt så det kanske dröjer till framåt jul :cry:

Glömde säga att mamma Yoga är så himla duktig, hon ligger såklart mest hos dom, men när dom sover så går hon runt och äter och dricker. Hon har iofs en matskål i lådan hos ungarna också, men det är ju jättebra att hon pausar ibland.
Dock har hon inte bajsat än, men igår fick hon bara modersmjölksersättning för att få nått lätt i magen och den har hon kissat ut. Så förhoppningsvis så kommer det en klutt inatt. Annars blir det nog paraffinolja (hur stavas det :confused:) imorgon så kanske nått händer.

åhh, vill ha den lila :love: :love: :love:

Ett tips är att leta efter dagsljus, det är lampbelysning som gör bilderna röda. Om du kan få ljus från ett fönster el. dyl blir det nog bättre. Man måste vara rätt nära fönstret, för ljuset avtar ju med, är det kvadraten på avståndet :confused: (har inte min formelsaming här...), i vilket fall som helst, kameran är betydligt känsligare för ljusskillnader/ljustemperaturer än ögat, eftersom ögat är riktigt bra på att kompensera... :smirk:

Har bestämt mig för att inte behålla henne, jag ska para om Yoga i sommar med en cremehane som också är chokladbärare. Kan få chokladpadda med vitt då. Behåller nog en ur den kullen istället, har inte råd att behålla nån nu. Och antagligen är det den lila som går först.
Jag får tillbaka kameran på söndag, så jag tar lite nya kort med den i dagsljus på måndag då. Tack för tipset !!
Den lila skriker så in i ... så stackars Yoga blir så ororlig när man ta bort den från henne. Men jag ska försöka vara snabb :D

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH...
nu ångarar jag att jag bad om bilder.....*HABEGÄR!!!!!*

Vilkan e´ min,vilken e´min ,vilken e´ min???????? :bump: :bump: :bump: :bump:

Alla är till salu, men den lilla hanen kommer antagligen bara funka som sällskap så det kanske vore nått för dig :angel:

OBS Ingela, ingen smygannons.

Jag vill ju iaf bara ha hanar som jag kan kastrera o aldrig skillja mig ifrån,............. :crazy:

Jovisst ! Rasp, Rasp, Tugg, tugg... oj du Vickie?
Ska vi byta tebax? Jag får Dem blå hanen och du får ett S och ett O och ett L och ett O till?

hhhahahhahahahhahahhhahhahahhhahahahhahahahahhahaha..........***ASG****

hahhahahahhahah :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Då blir jag iaf av med honom o det är INTE mitt fel... :angel: :devil:

Jag är nu helt säker på att jag säljer alla 3, Chris tyckte jag skulle komma med Yoga till hennes skånepåg istället. Då kan jag återigen få chokladsköldpadd med eller utan vitt och en lilapadda med vitt som jag ju ville ha.
Så blir det.

Hmmm...
2500:- el. 3000:- parning
400:- chipmärka Yoga
200+200+200 för registrering
180+180+180 i vaccination
180+180+180 igen för vaccinering + 180 för Yoga denna gång.
100+100+100 friskintyg för vidare försäkran (tror jag)
nått liknande igen för besiktning innan dom säljs.

Det är vad jag kommer på såhär. Nått jag glömt?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 085
Senast: machafuko
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 651
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 957
Senast: Nominous
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka