lite allmänt

L

lingonsylt

Jag skulle gärna vilja veta lite sådär allmänt om NH, så om någon hade lust att berätta så vore det jätte snällt.:)
 
Sv: lite allmänt

Vet inte riktigt hur man ska förklara. Många tror att det är en sorts "stil" som man kan använda sig av t.ex när man ska lasta hästen eller markträna. Själv skulle jag vilja säga att det handlar om en livsstil man har. Man kommunicerar och arbetar med hästarna på ett sätt som dom själva använder sig av och förstår. Finns massor av hästsidor man kan läsa, bara ut att googla!

Andra få väl kompletera upp :)
 
Sv: lite allmänt

Hej!
Sådär började jag också en gång i tiden. Läste om horsemanship, kollade på video, såg på olika tränare.
För mig är horsemanship, eller Naturligt ledarskap som jag har börjat kalla min variant av horsemanship, ett sätt att ta ledarskapet i relationen med hästen. Man använder ett språk (mest kroppsspråk) som hästen förstår. Hästen är ett flockdjur. Den har behov av en tydlig ledare, annars måste den själv försöka bli ledare. Blir du en tydlig ledare så blir hästen en villig "följare" och han kommer att bli tryggare och mer uppmärksam. Vill du veta mer så kan du gå in på hemsidan för Horsemanship och Naturligt ledarskap www.ridharmoni.se
mvh olle
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp