Listig räv?

CoopervsJimmy

Trådstartare
Hejhej ni har säkert läst lite om mej och min westievalp här var var , men nu är det så att vi har en räv i kvarteren och den är väldigt tam. den har inget imot att sitta 4 m bort från en och det kan går runt både på natten och på morgonen. På kvällen måste vi ju alltid ta up valpen i trädgården och vi var flera gånger träffat på räven i trädgården när han ska rastas? vad ska vi göra`? Ska vi ha honom i koppel? om räven anfaller ska vi gå mot räven eller skydda valpen?

JAg tackar för alla svar.:bow:

Sv: Listig räv?

Jag tycker ni ska göra allt för att försöka skrämma bort räven från tomten så den inte ville komma tillbaks, dom kan bära på mycket sjukdomar och framförallt skabb vilket ni inte vill ha på er hund. Tänk också på att westien är skapt för att jaga räv så håll er valp kopplad så han inte får för sig att sticka efter en dag.

Liknande trådar

Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 791
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 223
Senast: mandalaki
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 742
Senast: Shark
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 948
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka