Lippo Iceland

Brita

Trådstartare
Någon som har ridit i en Lippo Iceland? Ganska ny sadel men någon borde ju provat den....
Gärna några kommentarer om globus Gloí också. Jag letar ny sadel och vill ha lite tips från Islandsvärlden.

Sv: Lippo Iceland

Lippo sadeln har jag inte prövat. Men hade en Gloi ett tag,gillade den inte! Den var otroligt styv i bommen ,"billigsadel" känsla till ett för högt pris tycker jag...

Jag har provit Lippo Angelina dressyr som passer ishäst i en äffar, det var den sjönaste sadlen jag hadde suttit i nongång. Säte storlekene er små i dom sadlene så 17 tum är som 16.5. Passer raka breda häster som har bred manke. Stor i bomstorlek wide är som xwide.

*KL*
Tänkte försöka väcka lite liv i denna tråd. Jag vill gärna ha så mycket info om Lippo Iceland som det bara går! Gärna massa bilder på den också. För någon måste väl ändå äga en Lippo Iceland?

Hej! Vi har Lippo Iceland som vi är supernöjda med! Skön som s-tan i gatan och bra kvalitet trots ett rimligt pris. Enda nackdelen är att det inte finns ngn svanskappehållare utan man får ha ett gummi-T som man kilar in mellan bossorna. En av skönaste sadlarna vi haft! Ett annat observandum är att sitsen som är lite mindre än på andra sadlar så 17" på Lippo motsvaras av 16,5" i vanliga fall. kolla med Lillhästen i Stav, de är suveräna!

Vet inte hur aktuellt det är nu, men jag har en Lippo iceland och älskar den :love:

Har haft 17½ i mina andra sadlar, men har bara 17 i denna, tycker inte de är små i storleken.
Dock är jag ganska kort, min kompis prövade min sadel, hon är minst 10 cm längre och har långa ben (men är smalare än mig) och hon tyckte hon blev framåtputtade och fick inte stöd med benen.

Bild på sadlen:
untitle1d.png

Och ridandes:
untitled-1.png

Låter som en lovande sadel till bra pris :)
Hur är lädret? Halkigt?

Är den bred att sitta i? Jag behöver en smal sits på sadel för mina ömma höfter..

Kan den passa på ett sto som är lite i överhull för tillfället, hon är kort, bred och rak, är det lönt att ens prova tror ni? :)

Det är lönt att prova, min häst gillade dock den inte alls, hon har god smak och satsade på dyrare alternativ :(. Jag minns inte så mycket red bara en 5-10 minuter i den, men den var skön och passade till synes hästen, men som sagt hon sa nej tack. Min hästs rygg är ganska lång ganska bred och ganska rak.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
896
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka