Linux eller Windows?

Dock klarar inte moster Märta detta

Grejen som flera av er varit inne på är att alla vanliga PC användare skulle ha problem med Linux och det kan väl stämma men grejen är att de har ju problem med Windows också :angel: På forum och mailinglistor ser man ju alltid hur folk frågar varandra även om enklare grejer när de kört fast...Märta klarar helt enkelt ingendera...
 
Det kanske beror på att windows är så överlägset mycket vanligare och att Linux används just av de som kan lite mer eller åtminstone känner någon som kan lite mer.
 
när nästa generation cpu kommer med inbyggt kontrollsystem som går ut på nätet och kollar om programen är lagliga så blir många ståendes med burkar som inte kan nått.

Det har väl inte med CPU: (Central Processing Unit) att göra, utan med den mjukvara du kör.
Det finns väl redan idag, köp en singelversion av XP så står du där.
Sedan måste det nog trots allt finnas system som går att köra på datorer som inte har någon internetförbindelse + att det finns minst lika duktiga hackers som programerarna på t.ex. MS, och dessa hackers har det som sport att knäcka deras försök att göra mjukvaran helt kopieringsskyddad.

Vad jag har hört så verkar det snarare vara så att MS går mot Linux-stuket, dvs mer och mer av källkoden blir tillgänglig.
Dock ännu bara av mycket stora kunder.

Dom som inte betalat representeras till klart största delen av privatpersoner, detta är dock den minsta kundgruppen för mjukvarutillverkarna.
 
Jo, det är på gång att byggas in i nästa cpu familj.
Släppte dom koden fri så skulle den formodligen bli bättre över natten :) men också allt skit skulle komma fram.
 
Tror inte det blir någon hit, vem vill sälja taskerna till räven?
Det är ju dock så, dom lever på det dom säljer, och vill ingen köpa skiten så.....
 
Lugn du, det kommer att sälja.
Redan idag så är vissa så uppbundna till MS att det inte går att komma in på vissa hemsidor utan att ha win installerat.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Någon som är haj på datorer? Jag har tidigare haft Matlab på min dator genom universitetet, men då jag inte pluggar längre tänkte jag...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: fnutt
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 797
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp