Linjeavel?

Thepa2002

Trådstartare
Halloj!

Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag betäckte på rekommenderade en hingst som jag sedan valde. Det jag nu insett är att mitt sto har Capitol 1 i andra del och hingsten har capitol 1 i tredje led.

Detta betyder att fölet har capitol 1 som 3+4. Fick panik och började googla runt och kom då till sidor om linjeavel. Verkar som att en sammanlagd på 6 ska vara ”ok” men är så skraj att jag fuckat upp totalt.

Någon som har erfarenhet av detta och kan ge mig mer info? Är detta ok eller har jag tänkt fel? Fölet är helt friskt och mår toppen.

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 999
Senast: iNHALE
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 452
Senast: Masse
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd... 2
Svar
25
· Visningar
3 771
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 926
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024