Linjeavel på cor de la bryére

Sv: Linjeavel på cor de la bryére

Fast just Jovial skulle jag nog inte vilja ha mer än en gång i stammen på en häst och om det är flera gånger så ska det bara på låååååångt håll. Jag skulle aldrig våga ta Chirlon på ett sto ue Jovial. Jovial var visserligen en mycket kompetent häst, men vad det gäller temperamentet så är det nog bland det knepigaste du kan hitta. ÄVEN om stoet är gudasnäll och om Chirlon är trevlig så näver-bäver för min del
 
Sv: Linjeavel på cor de la bryére

Front som är ett så fint ord! Låter som att man pratar om en bil.

Ja det är ju precis det som är så knäppt ! Jag ser hela tiden bilgrillar framför mig !!! Men jag vet ju vad som menas..
 
Sv: Linjeavel på cor de la bryére

Kul att du säger det. Mamma till stoet kallades för Kattla och hennes gallerbeklädda box för Kattlagrottan. Jag har även haft ett helsyskon till detta stoet och hon var lik sin mor, vacker men sällsynt knepig.

Jag tror att det hade kunnat bli en flott häst med järnhuvud som man hade fått lirka med... Nu föll lotten på en annan hingst men nyfikenheten om vad som hade kunnat bli håller sig kvar... :)
 
Sv: Linjeavel på cor de la bryére

Nu när ni snackar om linjeavel måste jag fråga vad ni säger/tycker/tänker om linjeavel på heartbreaker i 3:e led på bägge sidor... Alla åsikter är välkomna! :p:D Bara kul att höra!
 
Sv: Linjeavel på cor de la bryére

...men tänk på att han ska vara pappa till ett sto på ena sidan och pappa till en hingst på andra sidan. För att det ska bli riktigt bra ;).
 
Sv: Linjeavel på cor de la bryére

Jaaaaaa jag vet att du har Kiddos mamma... och gud vilken fin bebis hon fått i år... Fick allt rapport av Ida.. Kort från fölvisningen! :d :D Grattis till dig! Kanon!!! :D
Hmmm... Ja jag måste nog göra detta! Vill lägga Cantor de la vie Z på Kiddo nästa år! Vad tror du om det? Då blir det dessutom Nimmerdor och Cor de la bryer * 2 i 4:e led..... Behöver jag säga att jag enbart avlar hästar för eliten! ;-) Satsar fullt ut! Men man måste ju våga för att vinna eller hur? ;):d
 
Sv: Linjeavel på cor de la bryére

Han är pappa till en hingst (Orlando) på kiddos sida och pappa till ett sto på Cantors sida :-) Yeah!!! :-D
 

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 847
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 500
Senast: Marty
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 446
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag har inom några år tänkt att eventuellt ta föl på mitt sto. Hon är en irländsk sporthäst med fin hoppstam och väldigt trevligt...
Svar
6
· Visningar
2 577
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp