Sv: Linimentet Blue Lotion
Blue lotion är inte lika starkt som radital, därför har dom som skyldighet att informera på flaskan att det kan blistra. Men det beror ju också på hur känlig häst man har. Min är jättekänslig av starkare linement som grön gröt, radital, Alouera Rub och även i större mängd Arnika (flytande) Arnika gel går bättre. Iallafall så tar jag det starkare ca 1-2 dagar i veckan, och det fungerar bar, självklaret är jag noga att inte ha på annat linement på det ställe som jag haft på det starkare dagarna imellan. Risken är ju då stor för olika reaktioner. Men en annan i stallet kunde köra med radital i två veckor varje dag, uppehåll i en vecka och köra på i två veckor till, utan att hsäten blistarde, så det beror på hur känsliga dom är. Har sett bilder med blistrade hästar och det är inte kul, så jag gör altt för att undvika det. Det är också som dom andara säger, man skall undvika att linda stallbandage med starkare linement om man har en känslig häst, men min som är känslig kan jag linementa med blue lotion eller något annat linemnt och linda ca 3 gånger i veckan på sådant vis, och han blistar inte av det.