the_connemara
Trådstartare
Tips på liniment som faktiskt ger effekt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blue only från Horze, och Absorbine veterinary liniment.
Arnikagel, den med en typ arab på ettiketten och grön kork. Funkar jättebra på min häst iaf!
Forevers Aloe heat lotion, funkar både på mig själv och hästen!Tips på liniment som faktiskt ger effekt?
Vad grundar ni det på?
Ang Radital. Har de ändrat formulan på senare tid eller är det lika effektivt som förr?
Som jag har förstått det så är det 96 timmars karens. Men effektiv är denhar inte hittar ngt som jag tycker ger effekt på hästen, så vill jag kyla så tar jag kallvatten och vill jag värma lägger jag på back on track.
på mig själv så tar jag dock liniment radital flytande för svagt värmande och kylande, aleovera heat för att effektivt få bort spändhet och mer akuta aj-or. har dock inte vågat testa på hästen då jag inte har koll på vad som är i den och ev karens.
man kanske ska testa på hästen och se om man får ngn reaktion. inte världens billigaste liniment men det är den enda som verkligen bränner bort det ondaSom jag har förstått det så är det 96 timmars karens. Men effektiv är den
Låter som en ännu värre djungel än ledtillskott det här ju. Puh.
Vill nog ha värmande (om d finns olika?) men är väl ffa ökad blodgenomströmning. Ett knä hästen har/får ledinflammation i och jag hade velat ta på något vid utsläpp utan att täcka över. BoT på natten (utan ngt under såklart).
Och eg söker jag ngt sätt (ej vatten, plan B är ispåse) att kyla effektiv efter ridning också. Men det ska ju inte bara kännas lite kallt på huden.
Vad gör Radital? Det har jag använt förr hos en hästägare, händerna kändes kalla länge efteråt. Tänkte dock inte på om de var kalla eller bara kändes kalla (o det var mer genomströmning?).
Arnika tinktur som man lindade över (skulle enl förpackning) från typ Biofarmab hade jag till min ponny men den kändes bara lite kall när man gnuggade in den.
Sen tog min kunskap om sådant här slut typ
Karens o dyl spelar ingen roll. Kan mkt väl ha andra välgörande egenskaper också men jag är rätt skeptisk till effekten därav frågan
Är det kyla jag vill åt så är jag slö så isbalsam. Men måste ha handskar, annars känns händerna som is och gör ont i flera h. Är jag inte slö hämtat jag cold pack ur frysen. Är jag halvslö har jag kylskydd. Men handlar det om ngt och kunna släppa ut med så är ju isbalsam det enda av de som går.
Kan du inte bara kyla med rinnande vatten? Det är bäst! (Men med egen brunn så nej...)