Liniment på hund?

Sandra78

Trådstartare
Är det lämpligt att använda liniment (Radital, hästliniment) på hund? Tål deras hud det och är det inte risk att hunden slickar i sig linimentet?

Sv: Liniment på hund?

Är det lämpligt att använda liniment (Radital, hästliniment) på hund? Tål deras hud det och är det inte risk att hunden slickar i sig linimentet?

jag har själv funderat rätt nyligen på att skaffa mig liniment till min lilla rottman å hennes ben :)

ha sökt runt mycket om detta och frågat runt och det är ingen fara :) här finns även en sida som de säljer "häst liniment" på hund ktegorin :)
http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?artnr=819255

Sv: Liniment på hund?

Jag använder hästliniment på mig själv och jag har inte speciellt tålig hud, så det går nog bra att använda på hunden också. Men börja med att använda på en liten bit först bara för att testa.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
810
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 411
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 072
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Finns det någon anledning att inte klippa en hund som har tjock päls sommartid? 2 3
Svar
45
· Visningar
2 954
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att umgås som par
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur