Liniment på hund?

Sandra78

Trådstartare
Är det lämpligt att använda liniment (Radital, hästliniment) på hund? Tål deras hud det och är det inte risk att hunden slickar i sig linimentet?

Sv: Liniment på hund?

Är det lämpligt att använda liniment (Radital, hästliniment) på hund? Tål deras hud det och är det inte risk att hunden slickar i sig linimentet?

jag har själv funderat rätt nyligen på att skaffa mig liniment till min lilla rottman å hennes ben :)

ha sökt runt mycket om detta och frågat runt och det är ingen fara :) här finns även en sida som de säljer "häst liniment" på hund ktegorin :)
http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?artnr=819255

Sv: Liniment på hund?

Jag använder hästliniment på mig själv och jag har inte speciellt tålig hud, så det går nog bra att använda på hunden också. Men börja med att använda på en liten bit först bara för att testa.

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
2 089
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 282
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
416
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
466
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025