Liniment bakknä?

K

kamina

Vart linimenterar man bakknät, har sett många olika varianter på vart linimentet ska vara på ett baknä för att få bäst effekt, är medryttare på en häst har och flera människor i stallet har olika åsikter om vart rätt "ställe" är. Nån som vet och kanske ha en bra bild och kan förklara.

Sv: Liniment bakknä?

är svårt att förklara så här skulle behövt en bild, kanske kan försöka ta en bild vart jag brukar linimenta. Jag linimentar min häst bakknän på inrådan av min equiterapeut, och hon har visat mig var vi skulle masera på knäleden. Men om du känner på insidan av hästens knä så känner du en led där, man kan oxå masera över själva knät.

Bakknät sitter på framsidan av bakbenet längst upp, det är svårt att förklara när man inte har någon bild... Du kan ju gå in på google och söka på bilder... Sök efter "Hästens anatomi" så kommer det upp bilder på hästar där de har skrivit ut var bakknät finns... Det gör inget om du lägger på liniment på ett ganska stort område om du är osäker bara du är på ungefär rätt ställe...:D:D:D:p

Hade varit bra med en bild.
Jag använder inte liniment själv, blir lite förrvirrad när man ser att alla är på olika ställen och smörjer.:confused:

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder...
2
Svar
26
· Visningar
754
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: lundsbo
·
Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 486
Senast: Emma-pemma
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
323
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka