M

Misan96

Hej!
Jag undrar varför man ger linfrön och hur mycket man skall ge? Har hört att det är väldigt bra för människomagar men för hästar??

Sen undrar jag vilken olja man ska ge om man nu ger olja?!

Tack på förhand //Therese

Sv: Linfrön

vet att många ger sina hästar linfrön, tex om dom har lätt för att få kolik, hårda i magen. kan ju även ge linfröolja

Sv: Linfrön

Hej,

Jag ger linfrö till min häst. Jag lägger i ca 1DL linfrön i en burk. Kokar upp dubbelt så mkt vatten och häller sedan i vattnet i burken. Låter det stå en stund. Rör om lite då och då (tror inte det behövs, men jag gör det iaf) Sen när det har svalnat ger jag det i hästens mat.

De resultat jag har sett är att pällsen har blivit mkt lenare och glansigare. Även magen har blivit bättre.

Jag väljer att koka detta själv istället för att ge linfröolja eller pellets. Tror att det ger bäst resultat :)

//Jozzi

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama