Lindra förkylningssymptom?

N

Naggur

Min Nova har åkt på en dunderförkylning med hosta, feber å snoret rinner=(

Gissar att det finns fler barn som är förkylda nu...

Så skriv ner era bästa tips!
 
Sv: Lindra förkylningssymptom?

alvedon är väl febernedsättande?
Se till att hon alltid ligger med huvudet högt, blir lättare att andas då.

Rätt klädd och frisk luft.
 
Sv: Lindra förkylningssymptom?

Japp. hon får alvedon, näsdroppar och mycket att dricka.
Huvudändan på sängen står på en trave böcker=)
 
Sv: Lindra förkylningssymptom?

Var försiktig med nästorkandet... :idea: de blir lätt såriga under näbben annars.

jag brukar torka näran med fuktig näsduk (linne) och sen smörja med en fet salva under näsan för att hålla huden så skadelös som möjligt.
 
Sv: Lindra förkylningssymptom?

ja jag vet hur mycket de svider:crazy:
jag kör med inotyol:idea:
 
Sv: Lindra förkylningssymptom?

Nu har vi tagit en promenad till centrum och köpt nässpray. Hon blir väääldigt arg å ledsen när man ska försöka hålle hene stilla för att droppa i näsdroppar. nässpray går säkert bättre=)
Å så köpte jag lite pärondryck till henne åxå så hon ska dricka ordentligt. Jag tillhör kategorin som tycker de e onödigt att ge nått annat än vatten såhär i början. men jag tycker sååå synd om henne så jag kunde inte låta bli=)
 
Sv: Lindra förkylningssymptom?

Finns det något som kan lindra hostan?

Hon hostar inte mycket, men om de blir värre...
 
Sv: Lindra förkylningssymptom?

Kommer inte ihåg hur gammal hon är, men väldigt små barn får man inte ge hostmedicin. Den kan göra så att det verkliga slemmet som behöver bort inte försvinner om hostreflexen dämpas.
 
Sv: Lindra förkylningssymptom?

hon är 6 månader.
jag har inte hittat någon medicin för så små barn. tänkte mer om de fanns nått "naturläkemedel"=)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har åkt på feber med tillhörande ledvärk och brutal huvudvärk. Undviker gärna värktabletter men tog en för ett par timmar sen för att...
2
Svar
20
· Visningar
839
Senast: VLMF
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 290
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp