lindor under tävling?

S

shallowxx

kalla mig gärna korkad :o men finns det något program man får ha benen lindade på hästen under tävling???

Sv: lindor under tävling?

Nej det gör det inte.
Ev kan det vara tillåtet på en klubbtävling men det bestämmer domare och tävlingsledaren.

det är väl det att det är lättare för domaren att se hästens rörelser ordentligt utan lindor som "stör".
tror jag :crazy: :angel:

Och för att man inte ska fuska med tyngder i lindorna/skydden... Tror jag...

Ja för man ser ju benen bättre som domare MED lindor.

Det finns ju programridningar som anordnas lite varstans och där får man ha lindor.

beror väl på vilken färg man har på lindorna... ;)
hur som helst så är det för att hästen ska kunna gå bra utan stöd. man måste ju innan man bär iväg på tävling, bygga upp hästens senor och muskler så pass att den klarar genomföra ett dressyrprogram i alla fall.

Lindor har ingenting med hästens uppbyggnad av senor , leder eller muskler att göra.

kan inte hästen stå på sina ben utan lindor ska den nog inte ridas alls........

Underbart Rufsan! Äntligen någon som är införstådd med att lindor inte skyddar annat än vid strykningar! :bow:

Annars så är det ju snyggast när man lindar!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
888
Senast: Svartkatt
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Freazer
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod