Lindade ben

E

emms91

Hej allihop!
Vad tycker ni är bäst, arbetslindor av fleese eller av något stretchigare?(stavning?) och stallbandage av fleese?

Det är så olika hur man har det :P

Sv: Lindade ben

Till ridning = antingen kombinerade fleece/elastisk eller padd/elastisk. Ibland även fleece..

Stallbandare brukar jag inte lägga...

Ridning : BoT fleece.
Stallbandage :BoT pad, Fleecelinda eller något annat ostretchigt material på lindan.

ska jag rida med lindor så väljer jag padd + stretchlindor, ska jag rida mer off road i skogen tar jag fleece eller acryl med paddar under. Men rider inte spec ofta med lindor över huvud taget.

till träning alltid stretchigt material! de behöver sitta på plats emd all säkerhet - vilket jag inte tycker att fleece gör, och jag tycker att stretchigt material ger bättre stöd. (har travhäst som tränas för trav - ej ridhäst) har alltid neoprene padd då den är stötupptagande. det är inte en vanlig fleece/tygpadd.

stallbandage - oelastiskt material. om det så är fleece elelr vanliga bandage kvittar. det jag tycker är snyggast och skönast att linda får det bli :p annvänder ylle eller BoT paddar och om jag plastar så blir det fleecepaddar.

*kl*

Någon fler som har åsikter ang. neoprenepaddarna? Är det bra att använda dem + elastiska lindor vid ridning?

jag tycker det är helt överlägset! men att man måste vara försiktig så man inte stasar benet om man är osäker på hur hårt man skall linda. :)

Arbetslindor: fleece, elastisk, eller blandning. alltid med padd under.
Stallbandage: fleece eller liknande. padd under.

Träning: Favoriten är Acryl. Fleece tycker jag är för tjockt och klumpigt. Mias paddar under.

Stallbandage: Alltid fleece med BOT under.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej, skulle behöva köpa nya benpaddar och lindor. Vad ska man köpa? Tips på ngt prisvärt?Ska inte användas vid ridning utan mer som...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 386
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 174
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka