vildros

Trådstartare
Varför ska man linda nerifrån och upp när hästen är senskadad? Alltså att man börjar vid kotan och lindar mot knäet.

Sv: Linda

Det måste vara något jag har missat. Har haft två senskador under årenslopp som jag skött pedanrtiskt med kyla, stallbandage, lugn igångsättning etc. Ingen vet har dock någonsin talat om att jag ska linda åt "fel" håll, så jag har gjort som vanligt; tjock padd, fleecelinda, börja vid knäet, ner över kotan o upp o sluta vid knäet igen.

Båda hästarna blev helt återställda efter sina skador.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 479
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Senast: jemeni
·
Hästvård Lindrig senskada av förstärkninsbandet höger fram 4/10. Ska nu skrittas. Någon som sitter på något typ av progressionsprogram? Nu...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu börjar tipsen om hur man håller värmen när termometern visar minusgrader trilla in. Ett tips för att hålla händerna lite varma vid...
Svar
0
· Visningar
49
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka