Linda hästens ben på natten.

F

Fladde

Vet ej om denna tråden hamnar rätt.
Men provar här.

Om man börjar linda benen på hästen under nätterna blir det då som ett berunde att man alltid måste linda sen?
Vad skulle isf hända om man slutade?

Sv: Linda hästens ben på natten.

Nej jag skulle inte säga att dom blir beroende av det, vissa hästa kan bli lite tjocka i benen om dom stått med bandge på benen varje natt under en väldigt lång tid.

Jag har hört att dom blir beroende, har man börjat får man fortsätta annars blir benen jättetjocka..

Vissa hästar kan bli det men det är inte många, jag har haft mycket bandag på mina tävlingshästar, men har dom inteskulle tävla på ett tag så hade dom inga bandage på sig och dom blev inte tjocka ocj jag har haft väldigt många hästar under alla mina år som hästskötare i travstall, där hästar kommer och går.. fick tex en häst som hade haft bandage jämt, både i hagen och i boxen och jag plockade av honom , inga bekymmer där .. men som sagt vist finns det hästar som kan bli tjocka i benen av det..

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
535
Hästvård Ridskolan har en cob med en väldig udda hudåkomma som enligt veterinärär autoimmun. Hon är extremt känslig i huden på benen och hon får...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 874
Senast: skogaliten
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar