Lim till fleece?

Lorelie

Trådstartare
Behöver limma ihop två fleecebitar, vad använder man för lim? Provade med textillim, gick inte bra, det gick rakt igenom o blev fult på framsidan. Ska helst hålla att tvätta
 
Sv: Lim till fleece?

Beroende på vad du ska ha bitarna till så kan nog även Vliesofix fungera. Vliesofix gör det lite styvt.
 
Sv: Lim till fleece?

Måste man inte sy också om man använder det? Det fick vi alltid göra på syslöjden (obs, 15 årsedan!)
Vill undvika att sy, kommer inte bli snyggt (annars hade jag inte behövs limma alls :laugh:)
 
Sv: Lim till fleece?

Måste och måste... man måste så mycket. Det används ju ofta för att underlätta när man syr, och kan säkert krackelera och falla isär med tiden.

Men kör spraylim istället, det är nog bättre. Tappar nog fleecekänslan om man vliesofixar det.
 

Liknande trådar

Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Wysiwyg
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
5
· Visningar
485
Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
579
Senast: Jfrelin
·
Kropp & Själ Ramlade av hästen för tre veckor sedan och efter två veckor linade jag en häst. Det gick bra men när jag skulle ta av kapsonen ryckte...
Svar
6
· Visningar
645
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp