Lillkisse äter ALLT!

C

Calenfiriel

och storasyster äter inget utom torrfoder :rofl:

Ja, Elvis äter allt vi testat att ge honom eller som han lyckats sno åt sig - bröd, bullar, fisk, kyckling, köttfärs, leverpastej, ost, grönsaker, mjöldamm på bakbordet, mjölk, grädde, saft... och stoppar man honom inte kan det bli groteska mängder! Förut snodde han skinnet som jag lämnat från min laxbit. Och det var inte en liten bit! :eek:
Okej, tur att det bara var lax, men jag får verkligen bli bättre på att plocka undan! Ve och fasa, vänta tills han lärt sig hoppa upp på köksbänkarna (än så länge hänger han bara med framtassarna klamrade om kanten på diskbänken och sprattlar, och vi fyar och lyfter ner) :crazy:

Sv: Lillkisse äter ALLT!

Så var det hemma hos mina föräldrar förut.
Stora Smilla äter torrfoder. Kan möjligen slicka på glass. O'boy och tzatziki går också ner. Men sen stopp. Vatten dricks enbart från kranen. Neppeligen från vattenskålen.
Lilla Leia däremot åt allt. Potatis, fil, ost, ädelost, pasta, jordgubbar, rubbet. Det orättvisa var att hon alltid var smalare än Smilla iaf :angel: Utan att Smilla ens var i närheten av att vara rund.

Häromdagen åt han nudlar och en bit på mitt päron :)
Kan det verkligen vara nyttigt för en katt? :o

KF äter allt om han får. Gärna tillagad, kryddad mat, hellre än råvarorna. Han äter gröna ärtor med stor aptit, champinjoner gillar han också. Åsynen av en påse hundmat resulterar i ett enträget tiggande och jamande.

Vanlig syn när pizza serveras:
pizza.jpg

Han matas... med SKED!!
bix.jpg

Vanlig scen när man äter frukost - han lägger sig på bordet i hopp om att få lite:
frukost.jpg

Maken lagar mat, katten fjäskar:
matlagning.jpg

Vi äter, katten fjäskar:
viater.jpg

Hundmatspåsen:
hundmat.jpg

Haha, vilket matvrak! Och lite rund om magen är herrn nog... ;) Men söt! Har själv två kattflickor som tenderar att kunna peta i sig både det ena och det andra.

Han är rejält överviktig, vilket beror främst på att han är inneboende hos mina föräldrar som inte kan sätta gränser. Katten vet att fjäsk leder till att man får mat, mina föräldrar tycker det är så syyyyynd om den stackars katten som är sååååå hungrig och ger honom "smakbitar" av både råvaror och färdiglagad mat (dessutom grädde...) och så är cirkeln igång.

När han är hos oss vägrar vi konsekvent att ge efter när han fjäskar, vilket på kort tid leder till att han efter bara några dagar slutar fjäska ("det lönar sig inte"), vi ger konsekvent bara en bestämd mängd mat o.s.v. vilket leder till viktnedgång och hälsosammare katt.

Calenfiriel skrev:
Häromdagen åt han nudlar och en bit på mitt päron :)
Kan det verkligen vara nyttigt för en katt? :o

Ptja, jag vet inte. Någon gång då och då skadar nog inte.
Sålänge de inte blir feta äckelkatter :(
Jag är själv noga med att mina katter bara äter mat på golvet. De får slicka min tallrik på golvet om de vill.

Rolig katt! :) Jag har en katt som är sjukligt besatt av hundmat. Och hunden är sjukligt besatt av kattmat. Jag tror de har fått fel själar på något vis....

Jag har samma sal med min hane.

Han kör på teroin "Prova allt mins 1 gång iaf".
Han smakade tillochmed på en vitlöksklyfta, rå.
Chips, ostbågar, kanellbullar, sallad äter han gärna.
Och det är inte så att han inte har mat i matskålen, för det finns alltid.

En av mina andra hanar äter enbart Royal Canin Oral sensibal 30, inget annat. INte ens något annat torffoder innom Royal CAnin.

Nej, tjock är han inte - han börjar få lite rund kattungemage nu, innan var han smal som ett streck, och han är fortfarande ganska mager om kroppen. När han väl är kastrerad sen får vi dock passa oss, Elsa har gått upp ganska fort i vikt nu när hon är kastrerad och fullvuxen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka