Lillkillen äter inte...

E

emjo

Fick hem honom i söndags, första dagen åt han i alla fall av blötmaten och lite av torrmaten.
Men nu äter han knappt nånting alls...

Han får samma mat som han fick hemma så det är ingen omställning på det sättet och förr så åt han som en häst.

Var hos vet. idag och vaccinerade honom och frågade henne om maten och hon sa att jag skulle avvakta och se om han börjar äta.
Och han både bajsar och kissar som han ska...

Finns det något jag kan testa att ge honom som katter brukar gilla?

Oj va förvirrat inlägg det blev.

Men annars så mår han prima, sover i sängen hela dagarna och leker med oss på kvällarna och sig själv på nätterna.
Och nu har han även börjat spinna!

Sv: Lillkillen äter inte...

Det kan absolut ha med miljöombytet att göra. Kattungen har så mycket annat att göra nu än att äta. Är han pigg, får i sig vätska, kissar och bajsar kan du ta det lugnt. Du kan försöka göra maten lite mer intressant med tonfisk, sardiner eller VitaBe-tabletter.

Jag har ju ett par burkar Kattuna i skpået, kan ju testa om det faller honom i smaken!

Så här gott ligger han just nu!
DSCN1403.jpg

När man talar om trollen kilar han fram och petar i sig lite blötmat!:bump: Ytterst lite men ändå!

Tonfisk var OK, men inte mer.
Men idag och igår åt han lite mer av sin blötmat, har petat i sig i alla fall 100 gram på ett dygn.

Och efter ett tips från ett annat forum bytte jag ut babycat mot kitten och det verkade han gilla bättre...

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
490
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 408
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka