Lilleman har sharlakansfeber!

Trygg

Trådstartare
Jag trodde denna sjukdom hade dött ut!

Men mina egna (med hjälp av google) misstankar om att han just hade scharlakasfeber bekräftades igår av läkaren!

Men man ser ändå vad tiderna ändras!
När två av mammas syskon fick scharlakansfeber åkte de i väg i ambulans till Hospitalet för karantän i 3 veckor!:rofl:

Så nu förbereder jag mig för röda prickar och halsfluss samt en väldigt massa alvedon här hemma!

Jag ser redan ut som en hamstrande hamster med svullen hals..eller är det en vanlig dubbelhaka jag vägrat inse innan?:eek: :D

Någon annan som har eller har haft scharlakansfeber på sina barn det senaste?
 
Sv: Lilleman har sharlakansfeber!

Min bonusson (tre år) hade scharlakansfeber i höstas. Vi vuxna och även min son klarade oss helt utan symptom.
Det värsta var nog inte när han var akut sjuk utan efteråt när skinnet på händer och fötter föll av i stora bitar.
 
Sv: Lilleman har sharlakansfeber!

:eek: ..föll av..uärk! :D

Jag hade det som barn (kan inte minnas att huden lossnade dock!) men å andra sidan skulle man gå igenom röda hund, mässlingen, vattenkoppor osv... så om någon i ens omgivning var röd var en ren världslig sak!:rofl:

Men jag trodde, som sagt, att dessa "röda" sjukdomar hade försvunnit mer eller mindre men förstår nu att så inte var fallet!:angel:

Låter trösterikt att ingen annan i din familj fick symptom!:love:
 
Sv: Lilleman har sharlakansfeber!

Han ömsade skinn i flera veckor och det var lite halvsvårt att få honom att förstå varför han såg ut som en ödla när han var frisk i övrigt.
 
Sv: Lilleman har sharlakansfeber!

Jag har själv haft scharlakansfeber (jag var typ sex år), enl. läkaren jag träffade då iaf. Men nu googlar jag och inget av symtomen stämmer överens - jag hade inte feber eller ont i halsen, jag kände mig inte sjuk och jag flagade inte.

Det enda jag hade var röda prickar, men inte i ansiktet, bara på magen och i ljumskarna i princip.

:confused:
 
Sv: Lilleman har sharlakansfeber!

Jag har själv haft scharlakansfeber (jag var typ sex år), enl. läkaren jag träffade då iaf. Men nu googlar jag och inget av symtomen stämmer överens - jag hade inte feber eller ont i halsen, jag kände mig inte sjuk och jag flagade inte.

Det enda jag hade var röda prickar, men inte i ansiktet, bara på magen och i ljumskarna i princip.

:confused:

Ja, jag hade också scharlakansfeber sa de, först i alla fall. Minns inte om de ändrade sig. Jag var i 12-årsåldern då.

Jag hade enormt ont i halsen och hög feber, men jag var inte prickig - snarare illröd som en kokt kräfta hela jag. Fjällade gjorde jag inte heller.

Undrar om det verkligen var scharlakansfeber eller en kombination av halsfluss och röda hund eller nåt...?
 
Sv: Lilleman har sharlakansfeber!

På våran förskola har det gått i flera omgångar, mycket tröttsamt... Kompisens dotter har haft det fyra gånger nu... Hon börjar bli rätt så less... Men man ska ge pencillin för annars kan det komma en hel del läskiga följsjukdomar, men ger man pencillin så blir man inte imun...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp