Lillebror, hotad, skuld..

proxygirl555

Trådstartare
Jag har ju mina 2 småsyskon hemmaboendes hos mig. Idag så blev vi godkända för att vara jourhem åt dom tills utredningen ifrån soc är färdig. Min lillebror som är 16 år, har vart en väldigt bråkig kille, vart ute o slagits mkt. Han hamnade på ungdomshem o klarade sig bra där. Nu är han ju hemma, men det finns ett himla stort problem just nu. Det är ngr killar här ute som har fått för sig att han har han har pratat en massa skit om en utav deras systrar, o nu hade han ett val; antingen betala pengar till dom, eller få benen avslagna. Han vägrar säga vem det e, så jag kan ej göra ngt för honom. Jag kände mig tvungen att ge honom 300 kr nyss för killarna sade till honom att han måste ha pengar på momangen utav min lillebror..

vad hade ni gjort i denna situationen? Dagens samhälle e hemsk, speciellt för ungdomarna. Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till. Jag vet att det finns väldigt kloka föräldrar här, o jag har ingen som jag kan rådfråga heller :crazy:

Sv: Lillebror, hotad, skuld..

Det är så kallad "bötning" Jag håller med Svante. Betalar folk så stärker det deras uppfattning om att de "är något" och dessutom så kommer de gå på honom igen eftersom det fungerade förra gången.

Men jag har ingen aning om vem denne killen e :( han vägrar säga vem. det ända lillkillen säger e att om han säger ngt så kommer hela familjen att åka på ngt. Att vi blir utsatta. Så han vägrar säga, o vill bara betala ist för att slippa allt detta. :confused:
Det e så otroligt svårt. Jag hade gärna gjort en polisanmälan, men det har inte heller hjälpt oss innan, då vi har blivit hotade till livet utav min styvpappa. Polisen gjorde inte ngt, de har inte hjälpt oss ang ngt som har hänt i våran familj :cry:
mvh sandra

Polisanmäl! Sådana här hot leder bara till fler om några pengar utbetalas. Har du sett bevis på att de här killarna existerar så det inte är brorsans sätt att tjäna lite pengar?

Men snälla rara ! Det kallas för utpressning.

Om den andra killen kröker ett strå på nån i familjens huvud så kan han inte bara åka för olaga hot utan också för misshandel.

Ta lillebror i örat och få honom att berätta vad som egentligen händer och vad utpressning/olaga hot innebär.

Flytta!! eller... det kanske inte är så lätt, men låter som ni behöver komma därifrån och litegranna börja om....

... och polisanmäl!!!

Ringt Polisen.
Och givit grabben pengar.
För om de har tagit emot pengarna så är de verkligen skyldiga till utpressning.

Om de inte har gjort det så kan de skämta bort det hela.

Men är du säker på att inte lillebror bara kommit på ett smart sätt att mjölka dig på pengar?
Kräv att få veta vilka de är innan han får några.

Och fråga gärna oss om råd.
Här finns många tonårsföräldrar.

Senast ändrad:

Gör en polisanmälan! Och skulle det vara som I_U skrev (att din lillebror kommit på ett smart sätt att få tag på pengar till sig själv) så kanske han får lite kalla fötter om han får samtala med en polis...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka